woensdag 25 juli 2012

Vitaminen op papier


Ik heb reeds lang met je gesproken aan de telefoon.
Hier krijg je nu je 'vitaminen' op papier.
Ik weet heel goed dat men
niet altijd helpen kan met een paar mooie worden.

Toch ga ik voort,
omdat je erom gevraagd hebt, bijna om gebedeld.
Eigenlijk zal ik altijd hetzelfde zeggen
tegen onbekende, onzichtbare mensen,
als een dwaze profeet, die zaait in de wind,
niet wetend waar de akker ligt,
altijd met hetzelfde zaad
dat hij ook maar van elders ontvangen heeft.

Eigenlijk ben ik maar een vreemde kleine kabouter,
die in het huis van je dwaasheid
tegen moderne afgoden schopt
en bij je welgevulde tafel,
achter de krant en je teevee,
bij je werken en je zaken doen
n bij elk gesprek je achtervolgt
met die stomme vraag naar het 'hart'.

Maar ik weet één ding.
Een woord dat het hart raakt,
verandert het hart.

Als je moe bent en je weet niet van wat,
kan een woord een gebeurtenis zijn,
een stuk brood voor een nieuwe start,
een ster die uit de hemel valt.

Phil Bosmans

1 opmerking:

  1. " Een woord dat het hart raakt, verandert het hart."
    Je hebt soms van die stukjes daar zit dan een zin in die keihard het hart inkomt.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter