woensdag 8 augustus 2012

Inspiratie zoek je niet – Inspiratie vindt jou


Soms ben je op zoek naar een idee. Inspiratie kan je niet forceren, het is er of het is er niet. Meestal krijg je het als je het niet verwacht.

In 2009 ben ik begonnen met bloggen en heb ik een uitlaatklep voor mijn creativiteit gevonden.
Creativiteit en inspiratie gaan hand in hand.

Aan inspiratie heb ik geen gebrek. Alles en dan bedoel ik echt alles is voor mij een bron van inspiratie.

Hoe komt het dat alles me kan inspireren?

Volgens mij komt het doordat ik me openstel om geïnspireerd te worden. Ik vraag er ook om. Geen idee aan wie of wat precies, maar aangezien ik altijd antwoord krijg blijf ik vragen. Doordat ik me openstel om geïnspireerd te worden en er bovendien heilig in geloof dat alles en iedereen een bron van wijsheid en inspiratie kan zijn, werkt het voor mij ook zo. Ik ben ervan overtuigd dat als je denkt dat inspiratie krijgen een ingewikkeld en moeizaam proces is, je het ook op die manier zult ervaren.

Het werkt ook goed om het toeval uit te nodigen.

Soms pak ik een willekeurig boek of de krant en sla die zomaar ergens open. Het eerste woord dat ik zie, neem ik me dan voor, leidt tot het onderwerp voor het eerstvolgende blog. Datzelfde principe kan je op talloze manieren toepassen. Eigenlijk is alles dat je aandacht trekt nadat je de vraag om inspiratie hebt gesteld een antwoord. Ook je intuïtie is sterk verbonden met je creativiteit en inspiratie. Hoe intuïtiever je bent, hoe makkelijker je toegang hebt tot inspiratie en creativiteit.

Miljoenen ideeën zweven door de lucht,
klaar om opgevangen te worden
door een open geest die bereid is
iets met een idee te doen.

Wat zou je moeilijk doen om alles zelf te bedenken als je het alleen maar op hoeft te vangen? Stel je open, ontwikkel je intuïtie en let op signalen en impulsen. Zo maak je het voor inspiratie makkelijk om jou te vinden. En zit je, net als ik, nooit meer zonder.

'Wie zoekt die vindt inspiratie'

4 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk om een stukje over jou te lezen. Heb het mij vaak afgevraagd hoe je aan die inspiratie komt, nu dus het antwoord.

    Ook een mooi stukje om van te leren.

    Bedankt voor het delen

    Liefs Debby

    En natuurlijk ook dank je voor die lieve woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt soms zomaar uit de lucht voor je voeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Diana,mooi om dit te lezen daar het over jou gaat en jou denk wijze.
    Mijn gedachten zijn ook zo als je open steld
    inspiratie vaak onverwacht komt.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet er wel voor openstaan A, en in de flow zitten, inspiratie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

    Het is inderdaad voor een groot gedeelte persoonlijk, omdat ik erg op mijn privacy ben gesteld, is het wel vrij algemeen. Fijn dat er een aantal blogvrienden zijn die het herkennen als mijn verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter