donderdag 13 september 2012

Communicatie


Als ik je vraag naar mij te luisteren
en je begint adviezen te geven,
dan doe je niet wat ik vraag.

Als ik je vraag naar mij te luisteren
en je begint mij te vertellen
waarom ik iets niet zo moet voelen
als ik voel,
dan neem je mijn gevoelens niet serieus.

Als ik je vraag naar mij te luisteren
en jij denkt dat jij iets moet doen
om mijn probleem op te lossen,
dan laat jij me in de steek,
hoe vreemd dit ook mag lijken.

Misschien is dat de reden
waarom voor sommige mensen bidden werkt;
omdat God niets terugzegt
en hij geen adviezen geeft,
of probeert de dingen voor je te regelen.
Hij luistert alleen en vertrouwt erop
dat je er zelf wel uitkomt.

Dus alsjeblieft, luister alleen maar naar me
en probeer me te begrijpen.
Probeer wat mee te voelen

En als je wilt praten,
wacht dan even en ik beloof je
dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren.

'Loving each other'
Leo Buscaglia

1 opmerking:

Laat een reactie achter