donderdag 6 september 2012

Op reis


Met mijn rugzak ... ga ik op reis ... naar binnen ...
Naar binnen bij mezelf.
Alles leg ik op een hoop ... want ik zit in de knoop ...
Voordat ik onder mijn rugzak bedelf.

Alles op een hoop ... leuke en slechte dingen
Een schatkist neem ik erbij.
En begin te sorteren ... de leuke hier ... de mindere daar
Alle tijd maak ik hier voor vrij.

De leuke koester ik, en gaan in mijn schatkist
Altijd in mijn hart, dus bij de hand.
De pijnlijke bekijk ik, alleen met de wetenschap van nu
Op reis door mijn eigen lichaam, mijn eigen land.

In alle voorvallen, neem ik de verantwoording
En leg ik alles in eerste instantie bij mijzelf neer.
Want ook ik was een medespeler in mijn verleden
En vraag me af ... waarom deed het mij nou zo zeer?

Niet met een vinger wijzen, en geen verwijten maken
Ik en ook de anderen deden wat dachten dat goed was.
Het is gebeurd, en niet meer te veranderen
Maar wel het Nu ... en het straks ... en dat komt je van pas.

Veel heeft met verwachtingen te maken
Creëer je teleurstellingen ... 
Maar wat ik weggeef, is niet meer van mij.
En daarom liet ik mij zo door anderen raken ...
Dus zet ik nu mijn verwachtingen opzij.

Ik ben ik ... en zij zijn zij ... wat ik weggeef uit liefde ...
Geef ik weg, zonder terug te verwachten.
Dus laat ik het los ... en ben ik vrij ...
Mijn hart blijft open, 
maar ik ben nog op zoek in mijn gedachten.

Want ik ben nog maar net op ontdekkingsreis
Mijn rugzak is al wat makkelijker mee te sjouwen.
Lichter wordt hij al ... en mijn schatten worden groter
Op zoek naar wie ben ik, op weg naar van mezelf te houden!

1 opmerking:

  1. Veel om over na te denken.Ik heb een jaar of 5 geleden toch al aardig wat opgeruimd en ik hoop er binnenkort weer mee bezig te gaan.Wat is er weer veel bij je te lezen!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter