dinsdag 30 oktober 2012

Vriendschap is een illusie


Eén keer trek je de conclusie,
vriendschap is een illusie.
Vriendschap is een droom,
een pakketje schroot,
met een dun laagje chroom.

In de meeste gevallen is ware vriendschap een illusie. Soms denk je een vriendschap voor het leven te hebben gevonden en later blijkt dat die vriend of vriendin alleen maar een goede kennis is.

Iedereen kent wel die mooie woorden zoals "Friends Forever" maar er zijn maar weinig mensen die dit ook echt zijn. Het woord vriendschap word in de meeste gevallen veel te snel gebruikt.

Begrijp me nu niet verkeerd er bestaat wel degelijk echte vriendschap voor het leven en de mensen die dit bezitten zijn rijke mensen.

De vrienden die je in de steek laten "gewoon zonder reden" volgens mij zijn dit de vrienden die gewoon kennissen blijken te zijn.

Volgens mij is vriendschap iets dat spontaan komt iets wat je een goed gevoel geeft en zeker niet iets is waar je véél moeite moet voor doen.

3 opmerkingen:

  1. absoluut waar diana,
    echte vrienden zijn er altijd voor je, ook in slechte tijden,
    en vaak komt het onverwachte hoek,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms wel, soms niet.
    Ligt het aan jezelf, ligt het aan de ander ?
    Komt het door het leven ?
    Vriendschap is een Illusie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedenking:
    die ' vrienden ' die mij schrapten
    noem ik luizen in een pels
    die je kaalvreten
    aan nood hun honger te spijzen
    en je dan te vergeten.
    Zij krijgen nooit meer die kans,
    in mijn soms naïeviteit zag ik niet helder,

    de genegenheid ( ik zei dat al eerder )
    geef ik graag met volle handen
    en zo hoop ik, ook al is het virtueel
    een vriendin te mogen zijn. ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter