donderdag 1 november 2012

Het piekermonster



Je bent in een touwtrek-gevecht met een monster. Dat monster staat symbool voor alle negatieve omstandigheden, gedachten en gevoelens die jou teisteren.

Tussen jou en het monster is een bodemloze kuil,
waar je in valt als je verliest.

Als je toegeeft aan je gedachten en gevoelens en de situatie niet te lijf gaat, verlies je immers de controle en zul je in de kuil vallen.

Maar hoe harder je trekt, hoe harder het monster trekt. Hoe meer je probeert om te strijden,
hoe zwaarder de strijd in feite wordt.

Het gaat er in dit geval dus om dat je het touw loslaat en niet dat je de strijd probeert te winnen.

4 opmerkingen:

  1. dit doet me denken aan vroeger, toen zeiden ze tegen ons , je moet naar het engeltje in je hart luisteren, niet naar het duiveltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herhaaldelijk heb ik daar al gestaan
    dat monstertje is zo sterk
    maar elke keer
    ben ik in de aanval gegaan
    die vaak sombere gedachten
    zijn eigen aan mijn persoon
    dus grijp ik naar woorden
    het is maar uiterlijk vertoon
    maar die helpen mij te ontleden
    mijn hart te verlichten
    zodat ik heden
    kan verder geen, zonder plichten
    maar met mijn eigen Ik
    in reinheid met mezelf
    en kom ik hem toch tegen,
    sluit ik even mijn ogen
    schud mijzelf flink doorheen
    wens dat hij verdween
    en pluk het geluk van een volgend moment.

    Tot morgen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ot: kan verder Gaan,
    zelfs de zetduivel slaat toe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ook als je dit weet, dan voor je het weet sta je toch weer touw te trekken, totdat je dat weer weet.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter