woensdag 19 december 2012

De edelsteen


Een wijze vrouw die op reis was in de bergen
vond een edelsteen in een stroom.

De volgende dag ontmoette ze een andere reiziger die honger had, en de wijze vrouw opende haar tas om haar eten te delen. De hongerige reiziger zag de edelsteen en vroeg de vrouw
om het aan hem geven. Ze deed het zonder aarzeling.

De reiziger vertrok met vreugde over zoveel geluk. Hij wist dat de steen genoeg waard was om hem de veiligheid te geven voor de rest van zijn leven.

Een paar dagen later kwam hij terug naar de wijze vrouw
en gaf haar de edelsteen terug.

"Ik heb eens nagedacht, 'zei hij.
"Ik weet hoe waardevol deze steen is, maar ik geef deze steen terug in de hoop dat u mij kunt geven
iets wat nog meer kostbaar is.

Geef me wat je hebt in je,
dat je in staat stelt om mij deze steen te geven"

Soms is het niet de rijkdom die je hebt,
maar wat binnenin je is dat wat anderen nodig hebben ...

1 opmerking:

  1. van zo'n verhaaltjes hou ik wel, al kan ik me niet voorstellen dat ie die steen teug bracht...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter