zondag 30 december 2012

Ik voel, ik voel wat jij niet voelt


Jasmijn is een zevenjarig meisje dat graag bomen knuffelt en praat met de dieren. Alles wat ze aanraakt ademt leven uit.

Robert is tien jaar en de enige plaats waar hij zich thuis voelt is de natuur waar hij kan ontsnappen aan de realiteit die niet altijd makkelijk is voor hem.

De korte documentaire Ik voel, ik voel wat jij niet voelt van Elsbeth van Noppen over kinderen die meer voelen en zien dan anderen.

Klik hier voor de video.

1 opmerking:

  1. Het is vaak een moeilijk en eenzaam bestaan wanneer een kind niet als volledig wordt beschouwd.
    Volwassenen willen 't kind vaak opvoeden door hun eigen overtuiging dat je maar beter kan zwijgen over 't gevoel.
    De angst om uitgestoten te worden zit nog in ons DNA denk ik.
    Maar ik geloof dat we steeds grotere vorderingen maken in 't opnieuw ontdekken over ons wezenlijke bestaan.
    Mooie documentaire.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter