donderdag 6 december 2012

Wat is jouw grootste wens?


Sommige mensen dromen ervan om een wereldreis te maken, terwijl anderen niets liever willen dan een Volvo van twaalf jaar oud of ze willen een beroemd persoon worden. Het is goed om zulke idealen te hebben. Het is nog beter om er daadwerkelijk naar te streven om die idealen te laten uitkomen. Denk er eens over na hoe het zou zijn als je wens in vervulling zou gaan. Hoe zou je je dan voelen?

Een schrijfster in Hollywood beschreef eens hoe niemand om haar heen gelukkig was. Ze was omringd met mensen die hun droom hadden waargemaakt, maar diep ongelukkig waren. Die mensen wisten zeker dat ze gelukkig zouden zijn als ze beroemd zouden worden, maar nu ze daadwerkelijk beroemd waren, viel het ontzettend tegen. De schrijfster beschreef hoe het niet de omstandigheden waren waardoor de mensen gelukkig werden, maar het uitkomen van hun wens: op het moment dat ze kregen waar ze altijd naar op zoek waren, kwamen ze erachter dat geluk niet zit in het vervullen van je diepste wens.

Het zijn de mensen die hun dromen najagen en genieten van de weg ernaartoe die uiteindelijk het gelukkigst zijn.

5 opmerkingen:

  1. toen ik 50 werd heb ik mijn droom eens waargemaakt, en dan heb ik weer andere dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn grootste wens?

    Ik wnes dat mensen in de westerse wereld dit jaar geen kerst zouden vieren op de manier zoals het al tijden gaat. Geen dure cadeau's, niet dat vele vreten en drinken, maar op een sobere manier. Zodat het echte kerstgevoel weer terug komt.
    Dat d emensen arme mensen zouden helpen in deze dagen zodat ook zij het gevoel weer krijgen dat e riemand in de samenleving om ze geeft.
    Dat is mijn grootste wens. Ik heb echter geen verwachtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een wens zeker weten,
    maar ik ga hem niet vertellen
    anders komt hij mss wel niet uit.

    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Diana, ik heb geen wensen
    mocht het grote schip ooit binnen varen
    dan is het nog tijd genoeg om mij af te vragen
    of er toch nog iets te wensen valt.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter