woensdag 13 februari 2013

Houden van citaten


Van iemand houden om zijn goede eigenschappen
is geen kunst;
ondanks de slechte eigenschappen van iemand houden,
dat is liefde.

Harry Mulisch

Wie van een kind houdt geeft het niet in alles zijn zin; houden van is proberen het beste in het kind naar boven te halen, en het te leren houden van al wat moeilijk is.

Nadia Boulanger

"Maar hou je van hem?" vroeg ze.
"Wat is houden van?"
"Als je dat moet vragen," zei ze,
"hou je niet van hem."

Erica Jong

Hoezeer we ook houden van onze beminden,
er zijn momenten dat hun afwezigheid
een overklaarbare vrede betekent.

Anne Shaw

Jij bent die ander die al in mij zat,
waarvan ik altijd al hield en nu heb gevonden.

Emile Vollenhoven

Als je van me hield en ik van je hield,
hoe zou ik dan van je houden.

P.Geraldy

Ik hou van de lentemorgen, de namiddagen in de herfst,
de winteravonden en de zomernachten.

Maurice Chapelan

Zij hielden van elkaar.
Hij van hem en zij van haar.

John O'Mill

"Ik hou van je, voor altijd", zei de man
en hij keek op zijn horloge.

Vergheynst

Wij houden van bepaalde mensen,
iet om het goede dat zij ons gedaan hebben,
maar om het goede dat wij hen gedaan hebben.

Tolstoi

Lieve mensen houden van kinderen.
Kinderen houden van lieve mensen.

**

Van kinderen houden,
betekent op de eerste plaats dat je niets terug verlangt.

A.Mauriac

Liefde is alleen duurzaam als het paar
samen van veel dingen houdt
en niet alleen van elkaar.

W.L.

De mannen zijn oorzaak
dat de vrouwen niet van elkaar houden.

La Bruyère

Ik hou zoveel van jou dat,
als je me ooit verlaat,
ik met je mee ga.

W.van Broeckhoven

Wanneer de vrouwen van ons houden,
vergeven zij ons alles,
zelfs onze misdrijven
maar wanneer zij niet van ons houden vergeven zij ons niets,
zelfs niet onze deugden.

H.de Balzac

Om van de vrouwen te houden, mag je ze niet kennen,
en om ze te kennen, mag je niet van ze houden.

E.Jaloux

Natuurlijk hou ik van jou.
Ik ben je man.
Dat is mijn werk.

W.van Broeckhoven

Alleen daar houdt men van u
waar ge u zwak kunt tonen
zonder dat men daar misbruik van maakt.

**

11 opmerkingen:

  1. Houden van is zoveel mooier.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik houd van al deze citaten
    wens je een fijne dag
    en ja eerlijkheid duurt het langst
    en zo'n slang zal je hier ook niet zo snel zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Houden van is belangeloos geven en er niets voor terug willen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig diana,
    een heel spreukenpaleis vol :-)
    wat wordt er veel over liefde geschreven hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit vind ik de sterkste:
    "Ik hou van je, voor altijd", zei de man
    en hij keek op zijn horloge.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Diana,dat is nog eens een waslijst
    Je kunt op veel manieren van iemand houden.
    Leuk om te lezen.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De laatste vind ik bijzonder mooi D,
    eigenlijk ondervond ik zoiets de laatste tijd nog al veel, maar het doet enorm goed.
    Eigenlijk heeft ieder mens daar behoefte aan,
    en ik al niet in het minst.
    Mag ik deze 'lenen'?

    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt ze weer mooi gevonden, volgens mij is er "Valentijn" in aantocht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ik mis er nog eentje :)
    Maar die lees je dan vast morgen bij mij whahahaha
    Ze zijn weer leuk
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo D.,
    Ja houden van, eigenlijk doet iedereen dat zo op zijn eigen manier. Zolang je de kriebels voelt zit het wel goed. Dus zullen we zeker en vast geen reden hebben tot klagen. Morgen vieren we dan ook Valentijn, een dag met een wel bijzondere betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter