donderdag 7 februari 2013

Meisje, vergeet niet te leven.


Voor alle meisjes die denken dat je pas meetelt als je strakke billen hebt, dun bent, geen pukkels hebt, voor meisjes die nadenken over botox, enzovoort ... heeft zangeres Esther Groenenberg een leuke muzikale boodschap:

'Omhels je pukkels en je gele tanden ...
Oh meisje, vergeet niet te leven ...'

Of:

Waarom je niet de dunste, mooiste en knapste hoeft te zijn,
maar gewoon jezelf mag blijven ...

Esther Groenenberg is een Nederlandse zangeres die op ludieke wijze, met een lekker muziekje en leuke muziekclip een belangrijke boodschap de wereld instuurt:

Namelijk dat je jezelf als meisje niet gek moet laten maken door het heersende schoonheidsideaal: dun, lang, mooi, lange benen en strakke billen.

Volgens Esther is er helemaal niks mis mee als je billen een beetje flabberen en schudden.

Klik hier voor de video.

11 opmerkingen:

  1. er zijn zelfs vrouwen die nog zo willen zijn....ik ben nooit zo geweest en maar goed ook, ik blijf wie ik ben :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al die tijd en energie...in een op voorhand verloren strijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja, vroeger was ik mollig, ik at graag en lekker.
    Niet overmatig maar wel rijk gevuld. De aard van het beestje. Want ook al preekte mijn moeder over te dik, ze stond zelf goed rond. Dan kon het gebeuren dat ik iets passen ging, en het mij helemaal niet stond, of mijn maat was er niet etc ... dan dacht ik vaak waarom ben ik niet als Twiggy?
    Na een aantal dieëten hield het geen zin. Tot ik plots zo een 10 jr geleden dringend, onder het mes moest. Sindsdien weeg ik 25 kg minder. Iedereen schrok ervan, ik zelf nog het meest.
    Ondertussen ben ik wel een beetje bekomen, maar ben wel gebleven zoals ik het ooit wou. Niet meteen de gedroomde oplossing hoor maar ik voel mij wel stukken beter.
    Maar ik zal zelden iemand aanspreken op zijn gewicht, want je weet nooit hoe dat komt ... dus laat ieder in zijn eigenheid. Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is allemaal verloren energie ! Mijn vrouw is ook niet van de allerlichtste , heeft een dieet gevolgd die bijna haar dood kostte ! Ze heeft moeten leren haar lichaam aanvaarden . Ik hou van haar hoe ze is , want voor mij telt veel meer het inhoudelijke dan het stoffelijke !

    OT ; Er zijn nog mensen die echt kritiek hebben op seksueel inhoudelijke blogs ! kijk maar eens naar de reacties van de lieve Ch...al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedereen moet natuurlijk zijn eigen het best voelen zoals hij/zij is.
    Maar te dik zijn is ongezond. Verder, schoonheid zit van binnen. Als iedereen zich dat eens realiseerde, dan was het een stuk aangenamer denk ik.

    De mens heeft met de huidige techniek, en mediamogelijkheden een eng beeld gecreëerd van hoe mannen en vrouwen er uit zouden moeten zien.
    Dat gaat natuurlijk altijd fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ik ben DIK tevreden met mijn uiterlijk whahaha

    Ja de uitdrukking kende ik maar hou ook van mensen.
    Grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, dit moet eigenlijk het lijflied worden voor de jeugd. Is beter dan die Justin Bibber en het heeft nog een boodschap ook waar je als ouders achter kan staan.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo D.,
    Het is mede door het zogezegde schoonheidsideaal, dat veel meisjes hun gezondheid verwaarlozen. Ze hongeren zichzelf uit, louter en alleen om er bij te horen. Allemaal de schuld van de modehuizen, de media en ontevredenheid met zichzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Diana , je bent nog vroeg op hihihi ja ik ook , vanwege de nachtdienst
    je blog is helaas maar al te waar , vele zijn.als opgejaagden door de media e.d
    wees jezelf , zeg ik ook altijd , maar ja ik ben een al wat oudere man
    suc6 met alles.en geniet het weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter