donderdag 28 maart 2013


Als een kind met kritiek leeft,
leert het veroordelen.

Als een kind met vijandigheid leeft,
leert het vechten.

Als een kind met spot leeft,
leert het te wantrouwen.

Als een kind met schaamte leeft,
leert het zich schuldig voelen.

Als een kind met verdraagzaamheid leeft,
leert het geduldig zijn.

Als een kind met aanmoediging leeft,
leert het te vertrouwen.

Als een kind met complimentjes leeft,
leert het te waarderen.

Als een kind met eerlijkheid leeft,
leert het rechtvaardigheid.

Als een kind met zekerheid leeft,
leert het geloof te hebben.

Als een kind met goedkeuring leeft,
leert het van zichzelf te houden.

Als een kind met aanvaarding en vriendschap leeft,
leert het liefde in de wereld te vinden.

En ...

Wat voor volwassene ben jij geworden?

Dorothy Law Nolte

7 opmerkingen:

  1. ik heb mijn zoon al 26 jaar maar een leven zonder kind zou ik me niet meer kunnen voorstellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd: ben ik door omstandigheden al vlug een deel van mijn jeugd overgeslagen. Het heeft mij mss gekenmerkt, ik zie ook gelijkenissen met familie.
    Dus ik ben wie ik ben, en of iedereen daar mee leven kan weet ik niet.
    Mijn kind wordt 32 en ik heb haar altijd behandelt naar haar persoon. Ook zij mocht al vroeg haar mening uiten, maar met beleefdheid.
    Het heeft vruchten afgeworpen want ik ben menig maal gecomplimenteerd met haar. En dat is als ouder zijnde een heel fijn en fier gevoel. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is alweer avond
    De dag weer voorbij
    Dan dwalen gedachten terug naar vroeger
    Je bant al wat ouder
    Het kind ben je al kwijt
    Maar je wilt er met hart en ziel naar zoeken
    Bedenk dan even goed wat ik zeg

    REFREIN:
    Blijf nog even wakker
    Blijf nog even hier
    Het hoeft niet lang te duren
    Nee hoogstens een kwartier
    Sluit je af van je omgeving
    Luister naar de wind
    Wees voor eventjes weer wie je bent
    Voor even een kind (...)
    © Nick en Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben dat geworden dat wat ik geworden ben, ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha altijd een beetje kind gebleven en als ik zo lees wat het allemaal moet leren pfftttt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet dat ik een hoop liefde, vertrouwen, geloof enz heb gehad. Maar volwassen ben ik nog nooit geworden.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter