vrijdag 15 maart 2013

Citaten over bier


Het voorrecht van een brouwer is
dat hij de vrienden van zijn bier
gastvrij kan onthalen op een goed glas bier.

A.H. Heineken

We hebben in ons land
uitstekende jenever en lekker bier.
Waarom zouden we dan alcohol drinken?

**

Bier zonder alcohol
is als een beha aan een waslijn:
het beste is eruit.

**

Koud bier maakt warm bloed.

**

Het plezierige van bier kopen is,
dat je nooit hoeft te kijken
van welk jaar het is.

W. van Broeckhoven

Wie het water naar de lippen voelt stijgen,
kan nog altijd om bier vragen.

**

Het voordeel van alcoholvrij bier is ook
dat je er geen tweede van bestelt.

Toon Verhoeven

Onderzoek aan de universiteit van Harvard heeft uitgewezen dat bier vrouwelijke hormonen bevat. Alle geteste mannen begonnen na 10 pinten te zeuren en konden niet meer met de auto rijden.

**

Voor een man is een zevengangenmenu:
Een hotdog en zes flesjes bier.

**

Op bierreclame
zie je nooit mannen met bierbuiken.

Rita Rudner

Vroeger toen de kratten bier nog van hout waren
en je door moest zuipen om de kachel op te stoken.

**

Onlangs zag ik iemand roken in de kerk.
Ik schrok zo erg
dat mijn flesje bier op de grond viel.

Rudi Carrell

Water is pas lekker
als het door de brouwerij is geweest.

**

Men kan water drinken in plaats van bier,
maar dan is het jammer dorst te hebben.

Fritz Francken

De kortste weg naar het keelgat
is het flesje meteen aan de lippen.

**

Pils is om te zuipen,
bier is om te drinken,
maar oude bieren zijn om te genieten.

**

Bier in huys, bier daer buyten,
bier in backen, bier in fluyten,
bier is dranck voor alle man,
drinckt dat maer drincken kan.

17e eeuws versje

11 opmerkingen:

  1. efkes aanvullen, al gaat er niks boven Belgische bieren. Want dat prentje is maar kattepissie he.
    Een cafébaas heeft altijd een dikke buik. Waarom? Omdat goed gerief onder een afdak moet hangen. Hum, heddém? liefs en tot later ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voordeel van een flesje bier is dat je geen glas nodig hebt...zit er al in!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wijndrinkers zijn gezonder.
    Gezond, slank, een goede relatie,
    hoogopgeleid, díe combinatie.
    Met wijn meer plezier!
    Drinkt u misschien bier?
    Dan bent u het schuim van de natie!
    *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Vroeger toen de kratten bier nog van hout waren
    en je door moest zuipen om de kachel op te stoken."

    KIJK.. met het bovenstaande citaat ben ik het dus helemaal eens.:-)

    @Kay...Goed gereedschap heeft pas een afdakje nodig als te lang (ongebruikt) blijft hangen :-))))

    Fijn weekend .

    LGroets

    Wil/Zizy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo D.,
    Veel mensen strompelen dagelijks rond met een zogenaamd 'symbool' dat ze graag een biertje lusten. Niet dat we een afkeer hebben van dat soort dranken, we lusten af en toe ook wel eens een streekbiertje. Maar vaste tooghangers met een bierton, die ze zelf nog buik noemen, neen dat hoeft voor ons niet. Met mate kan je van alles genieten en zoals steeds het geval is, overdaad schaadt. Wist geeneens dat 'Ollanders' een Heineken rekenen tot de biersoorten, veeleer is dat een tafelbier. Getuige daarvan vaak jullie landgenoten, die tijdens de Vierdaagse van de Ardennen, voor het eerst kennismaken met de bieren van de streek zoals Leffe, Orval en Chimay en dan denken dat ze er evenveel van op kunnen als ze Heinekens drinken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bier...alléén als ik vreselijke dorst heb en dan in één teug zoveel als ik kan drinken,hahaha
    OHHH.... en dan achterover leunen en boeren!!!
    Ik ben een wijndrinker. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahaha, dat van die houten kratten bier. Schitterend. En nog waar ook. Maar wel van voor mijn tijd. Tja.. zo oud ben ik nou ook weer niet.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bier, ik lust dat wel eens graag op een terrasje in de zomer, in de winter drink ik liever een wijntje of....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet K en Joris gelijk geven, de Belgische bieren ...... Maar het bokbier van Heineken is niet zo slecht en het donker is toch wel mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter