zondag 24 maart 2013

Citaten over de kredietcrisis


Nieuwe schulden maken
is niet de manier
om de oude te vereffenen.

George Washington
Eerste president van de VS
1732-1799

Met een internationale crisis
is het net als met de liefde
zolang je erover blijft praten
gebeurt er niets.

Harold Cofin

Ten gevolge van de crisis
is het licht aan het einde van de tunnel
tijdelijk uitgeschakeld.

**

Een bank leent je geld
als je kan bewijzen
dat je het niet nodig hebt.

**

Kredietcrisis is
niet meer zwemmen in je geld.

**

We zijn allemaal schuldig aan de kredietcrisis.
We willen allemaal meer en meer.

Wouter Bos

Vergeet niet: als iets op zijn slechts is,
kan het alleen nog maar beter worden.

**

Mensen zonder geld
zijn gauw uitgeteld.

**

Afbetaling
De rest komt met de jaren.

**

Alles op de pof
zegt vroeg of laat plof.

**

Geld is wat de wereld laat draaien,
maar alleen als er evenveel
van wordt uitgegeven als ontvangen.

**

Een hart van goud
Dat is handig met deze kredietcrisis.

Loesje

Mededeling voor houders van dollars en aandelen
de oud papier prijs is vier cent.

Loesje

Crisis

We vieren Sinterklaas nu
met sint juttemis.

Loesje

7 opmerkingen:

  1. mogge Diana
    wat je zegt het is vrijblijvend het hele blog gebeuren , en dat maakt het leuk
    ja die crisis is me wat , ik heb het er eigenlijk wel mee gehad , maar ja wie ben ik , ik ben Karel :) en blijf ook in deze weer bij Loesje
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geld, alles kan je doen met geld
    Een diamanten speld
    Of zestig parapluies van zij
    Allemaal op een rij
    Niet dat ik dat hoef, daar heb ik toch niks an
    Maar ja, 't kan, 't kan, 't kan

    Geld, geld, geld
    En als ik 't heb, dat geld
    Dan zeg ik:
    Hoeveel kost die auto, tien mille?
    Wat een koopje zeg
    Nee, hij hoeft niet worden ingepakt
    Ik rij d'r meteen mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera

    Geld, alles kun je kopen voor geld
    Een heel voetbalveld
    Met heel het Ajax elftal erbij
    Allemaal op een rij
    Niet dat ik dat hoef, daar heb ik toch niks an
    Maar ja, 't idee, 't idee, 't idee

    Geld, geld, geld
    En als ik 't heb, dat geld
    Dan zeg ik:
    Hoeveel kost die raceboot, twintig mille?
    Wat een schijntje zeg
    Nee, d'r hoeft geen papiertje om
    Ik scheur d'r subiet mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera

    Geld, geld, geld
    En als ik 't heb, dat geld
    Dan zeg ik:
    Hoeveel kost dat vliegtuig, vijftig mille?
    Wat een koopje zeg
    Nee, 't hoeft niet worden ingepakt
    Ik vlieg d'r meteen mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera
    Naar die fijne hippe Riviera
    Naar die mooie blauwe, zonnige Riviera...
    © Dick Swidde

    ... en dat zouden jij en ik nu wel heel graag doen hé lieve Diana, naar de bleuwe, zonnig Riviera vliegen! Fijne, zij het weer bitterkoude zondag meid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De crisis is overkomen waaien vanuit de VS, en slaat hier grote gaten in de sociaal democratische maatschappij.
    De neoliberalen nemen hun kans waar nog een paar grote slagen te slaan.
    Er gaan veel slachtoffers vallen in deze crisis..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hulkse citaat over banken.

    Een bank is enkel goed om op te zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar win ik een TON zet ik die gelijk op de bank (in de tuin) Grijnzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  6. al die ministers moeten eens heropvoed worden, als je geen geld hebt kan je er ook geen opmaken en toch doen ze het.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is met de plofkip begonnen Diana...
    Nu alles op de pof en alles is plof
    Fijne dag morgen.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter