woensdag 13 maart 2013

Citaten over depressies


'Nooit eens een depressie?
Zeg, voel jij je wel goed?'

Guy Mortier

'Goede daden en hete baden
zijn de beste remedies tegen depressie.'

Dodie Smith

'Elke impressie zonder expressie
betekent depressie.'

**

'Een depressie kan het zand zijn
dat de parel maakt.'

Joni Mitchell

'In een soort depressie vervalt de mannelijke geest
die zich te intens met het vrouwelijke inlaat.'

James Stephens

'Depressiviteit is melancholie
minus haar charmes.'

**

'Het is een recessie
wanneer je buurman zijn baan verliest,
een depressie wanneer het jou gebeurt.'

Harry S. Truman
Amerikaans staatsman en president
1884-1972

'Bij slechte kansen
zijn mensen altijd vrolijk,
maar depressies kondigen
een gunstige afloop aan.'

William Shakespeare

'Ik ben weer zeer depressief.
Gisteren werd ik bijna doodgereden door een autobus.
Ik zag mijn hele leven aan mij voorbijflitsen,
maar het vreemde was dat ik er niet in voorkwam.

Woody Allen

'Depressies kan je bestrijden door op je arm geleund
in het niets te staren.
Bij zware depressies van arm wisselen.'

Schultz

Vragen naar de toekomst
is vragen om een depressie.

Renate Rubinstein
Nederlands schrijfster,
journaliste en columniste.
1929-1990

Depression is not a sign of weakness
it means you have been strong for far too long.

**

Depressie is leven met gesloten toekomst. Geluk is weemoed omdat het verleden zich niet herhaalt. Weemoed is geen depressie. Depressie is gebrek aan weemoed, is vastzitten aan het verleden.

Rutger Kopland

Het moeilijke van een depressie is dat niemand met je meevoelt. Weinig mensen gunnen een gedeprimeerde het begrip en het medeleven dat hij zo nodig heeft ... de voldoening namelijk dat hij de ander met zijn depressie heeft aangestoken.

Woody Allen

Depressieve mensen zijn meestal ook intelligente mensen.
Ze missen de domheid om
in de trieste farce van het leven te trappen.

Guido Belcanto

Het grote geheim om uit een depressie te komen, is de stroom sombere gedachten als een golf te zien waarop je je laat meevoeren, in plaats van er in te verdrinken.

Lesley Garner

Depressie is naar binnen gerichte razernij.

Robin Green

Roes: alles is werkelijk.
Depressie: niets is werkelijk.

**

De ene wolk tegen de andere:
Niet te depressief?
Nee, enkel wat neerslachtig!

Eric Piscador

Dokter, ik ben depressief.
Nee hoor, u bent niet depressief.
De rest van de wereld is abnormaal vrolijk.

Peter de Wit,
uit Sigmund strip

Antidepressiva
Volgens mij is de farmaceutische industrie
de enige die er echt vrolijk van wordt.

Loesje

5 opmerkingen:

  1. laatst heb ik bijscholing gehad, die psycholoog zei dat depressief niet bestond, dus?....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in elk citaat zal wel iets van waarheid zitten
    ik kan er niet mee zitten
    Woody Allen en Loesje neem ik als mijn Psygo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi diana,
    we hebben er allemaal weleens last van, het is zaak ze te boven zien te komen en de zon te laten schijnen :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik blijf bij depressies aan het weer denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo de kleintjes slapen en ik ff lezen...
    Vind de lerarencitaten het leukst...ook een leuker onderwerp dan depressie...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter