donderdag 21 maart 2013

Citaten over geld


Veel vrouwen kunnen beter geld opmaken
dan bedden.

Cees Buddingh

Geen berg is zo hoog
of een met goud beladen ezel beklimt hem.

Hugo Claus

Als je de indruk wekt dat je iets nodig hebt,
krijg je niets.
Om geld te maken,
moet je je als rijk voordoen.

Alexandre Dumas

Je kunt voor geld een heel mooie hond kopen,
maar niet het kwispelen van zijn staart.

Paul Herygers

Geld maakt niet gelukkig.
Je kunt er beter iets mee kopen
waar je gelukkig mee bent.

Paul Herygers

Jongelui denken tegenwoordig
dat geld alles is in het leven;
als ze ouder worden weten ze het zeker.

Oscar Wilde

Wanneer je de waarde van geld te weten wilt komen,
probeer dan maar eens wat te lenen.

Benjamin Franklin

Pak de ervaring eerst,
het geld komt later.

Harold S. Geneen

Ik betaal geen goede salarissen
omdat ik veel geld heb;
ik heb veel geld
omdat ik goede salarissen betaal.

Robert Bosch

Niet je salaris maakt je rijk,
maar je uitgavenpatroon.

Charles A. Jaffe

Om mezelf te dwingen meer geld te verdienen
besloot ik meer uit te geven.

James Agate

Zelfs aan lelijkheid
brengt geld een glans van schoonheid.

Nicolas Boileau

Er is geen fort zo sterk
dat het niet door geld kan worden ingenomen.

Cicero

Bijna alle manieren
om geld uit te geven zijn prettig,
bijna alle manieren
om het te verdienen zijn dat niet.

Paul Delair

Geld kost vaak te veel.

Ralph Waldo Emerson

Geld kan in één seconde meer zeggen
dan een welbespraakte minnaar is jaren.

Henry Fielding

Als een vriend je vraagt om geld te lenen,
denk dan na welke van de twee je wil verliezen.

**

Als er geen vrouwen bestonden,
had al het geld in de wereld
geen enkele betekenis.

**

Blijf nooit in bed liggen
tenzij dat je veel geld opbrengt.

**

De veiligste manier om je geld te verdubbelen
is het één keer dubbel vouwen
en het in je zak steken.

**

Een bank leent je geld
als je kunt bewijzen dat je het niet nodig hebt.

**

Een econoom is iemand die meer van geld weet
dan iemand die geld heeft.

**

Een rijk man is vaak niet meer
dan een arme donder met heel veel geld.

**

Een van de vreemdste dingen van het leven
is dat de armen, die het hardst geld nodig hebben,
juist degenen zijn die het nooit hebben.

**

Er is een reusachtig verschil
tussen veel geld verdienen
en rijk zijn.

**

Er is geen kunst
die een regering sneller van een andere leert
dan geld kloppen uit de zakken van het volk.

**

Er zijn belangrijker dingen in het leven als geld,
maar zonder geld kan je die niet krijgen.

**

Geld brengt geen geluk,
maar een beetje geluk
kan je een heleboel geld opbrengen.

**

Geld hebben is mooi,
zolang men niet het plezier verloren heeft
in dingen die men niet met geld kan kopen.

**

Geld is als een schone vrouw,
als je het niet goed behandelt
loopt het van je weg.

**

Geld is als een zesde zintuig,
zonder hetwelk men geen volledig gebruik
van de andere vijf kan maken.

Gilbert Keith Chesterton
Engels schrijver
1874-1936

Geld is als mest,
het is alleen goed
als het wordt verspreid.

**

Geld is niet alles,
een man met 20 miljoen dollar
kan net zo gelukkig zijn
als een man met 21 miljoen dollar.

**

Geld maakt niet gelukkig,
als men het niet heeft.

**

Geld moet je niet achterna,
maar tegemoet lopen.

**

Het geld is niet waard om voor te leven,
maar maakt het leven meer waard.

**

Het meest arbeidsbesparend advies vandaag de dag
is een echtgenoot nemen met geld.

**

Met geld koop je wel geen geluk,
maar toch iets dat er prachtig op lijkt.

**

Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen,
besloot ik meer uit te geven.

**

Op school zeiden ze, dat geld niet alles is, maar dat het om geluk gaat, maar zodra mijn moeder dat hoorde, stuurde ze me naar een andere school.

**

Waarom is er nog zo veel maand over
wanneer het geld op is?

**

Wanneer iemand beweert
dat je met geld alles kunt bereiken,
dan kun je er zeker van zijn dat hij nooit wat heeft gehad.

**

Wantrouw mensen die zeggen
dat ze geen belang hechten aan geld.

**

Wie zegt dat hij geld minacht,
bedoelt natuurlijk het geld van anderen.

**

Leen nooit geld van een optimist.
Hij is in staat te verwachten
dat je het hem zou teruggeven.

J. Berry

Men moet geld hebben om te kunnen schrijven,
maar nog meer om niet te kunnen schrijven.

Jacques C. Bloem
Nederlands letterkundige
1887-1966

"Wist je dat hij tegenwoordig werkt?"
"Zo is hij.
Voor geld zou hij alles doen."

Wiet van Broeckhoven

Mijn vrouw is als geld.
Soms zou ik ze
door deuren en vensters kunnen gooien.

Wiet van Broeckhoven

Toen iemand Victor Hugo vroeg wat hij het belangrijkste vond om te slagen: geld, hard werken of hersenen antwoordde hij:

'Als u op een driewieler zit,
welk wiel is dan het voornaamste?'

Wiet van Broeckhoven

Geld heeft maar een klank:
die van de vrijheid.

Coco Chanel
Frans couturier
1883-1971

Aan het eind van mijn geld
houd ik altijd een stuk maand over.

Loesje

Geld moet rollen
maar waarom altijd naar de top?

Loesje

Tijd is geld zei de manager.
Zorg is tijd nemen zei de zorgverlener.

Loesje

Straks blijken mijn statiegeldflessen
de enige stabiele valuta te zijn.

Loesje

Even opletten
De bankiers gaan er weer
met uw geld vandoor.

Loesje

9 opmerkingen:

  1. de eerste raakt me al direct, bij mij is het andersom, hahaha, de leerlingen zetten ze altijd bij mij, als ze met mij bedden hebben opgemaakt kunnen ze het, ;-), en ik doe dat niet streng maar speels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana en ik ga weer voor Loesje
    ik kan ook goed m'n bed opmaken , het geld deed ik dat al eerder
    Ja ze heeft mooie en goede citaten
    en nee ik ga nu niet wandelen of fietsen dat sloeg op de pps hihi
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, ik ben helaas niet met de helm geboren ( zeggen ze als je uit een rijke familie komt) maar grootgebracht uit een werkmansbroek, dus kon ik altijd mijn kostje zelf verdienen. In het bedden opmaken ben ik een krak, strak zoals men dat in't leger moet doen. Tot straks! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. K in een werkmansbroek zo eentje als de tuinman van het Belse leger ;-) gaan we weer ;-) ;-)
      En geld uitgeven dat ze dan bijeen geharkt heeft, gaat er met kruiwagens uit ;-) ;-)

      Verwijderen
    2. zijn dat niet alleen de Ollanderkes die spaarzaam zijn :P ném

      Verwijderen
  4. Geld, ja alles kun je doen met geld
    Diamanten speld
    Zestig paraplu's van zij
    Allemaal op een rij
    Ach, niet dat ik dat hoef
    Daar heb ik toch niks an
    Maar ja, ach, 't kan, 't kan, 't kan

    Geld, geld, geld
    En als ik het heb dat geld
    Dan zeg ik
    Hoeveel kost die auto
    Vijftig mille
    Wat een koopje, zeg
    Nee, hij hoeft niet worden ingepakt
    Want ik rij er meteen mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera

    Geld, alles kun je kopen voor geld
    Een heel voetbalveld
    Met het hele Ajax-elftal d'rbij
    Allemaal op een rij
    Ach, niet dat ik dat hoef
    Ik doe d'r toch niks mee
    Maar ja, ja, ja, 't idee, 't idee, 't idee
    Find More lyrics at www.sweetslyrics.com

    Geld, geld, geld
    En als ik het heb dat geld
    Dan zeg ik
    Zeg, hoeveel kost die raceboot
    Vijftig mille
    Wat een schijntje, zeg
    Nee, d'r hoeft geen papiertje om
    Ik scheur d'r subiet mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera

    Fijn, he, als je geld hebt

    Geld, geld, geld
    En als ik het heb dat geld
    Dan zeg ik
    Zeg, hoeveel kost dat vliegtuig
    Vijf miljoen
    Wat een koopje, zeg
    Nee, 't hoeft niet worden worden ingepakt
    Ik vlieg d'r meteen mee weg
    Naar de Riviera, naar de Riviera

    Naar die fijne hippe Riviera
    Naar die mooie peperdure Riviera

    Ach, heerlijk al dat geld
    © Dingetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ieder zijn eigen manier om met geld om te gaan whahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hou van geld en geld uitgeven, maar op de een of andere manier kan ik het belang er niet aan hechten of de prioriteit aan geven dat ik zou moeten om verstandig te zijn. maar ik kan zaaien naar de zak weet ik uit ervaring, en dat lijkt me ook al heel wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo D.,
    Het spijtige van de zaak, wat geld betreft dan toch, is dat diegenen die er het meest van bezitten, het zeker niet hebben verdiend door aan de band te werken, aan de kassa te zitten of op de stelling te staan. Veel van de tegenwoordige rijken, kregen het gewoon in de schoot geworpen via de één of andere manier en gedragen zich dan als selfmade mens, alsof ze met hun eigen handen het kapitaal zelf hebben verdiend. Laat ons vooral niet lachen dan hé;

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter