vrijdag 22 maart 2013

Optimist of een pessimist


Iedereen ziet zichzelf graag als een optimist, want we willen allemaal positief en vrolijk zijn. Maar ook een pessimist heeft zijn positieve kanten!

De wereld is als een spiegel;
kijk er boos in
en zij kijkt boos naar je terug;
glimlach en zij glimlacht ook.

**

Zowel de optimist als de pessimist zien
maar de halve realiteit!
Want elk voordeel heb z'n nadeel.

Johan Cruijff!

Op de lange termijn
heeft de pessimist misschien wel gelijk,
maar de optimist geniet intussen
wel meer van de reis.

**

De optimist vindt het vliegtuig uit,
de pessimist de parachute.

**

5 opmerkingen:

  1. Probeer altijd optimistisch te zijn maar soms sluipt het andere erin...pffttt
    Gelukkig zijn er dan vangnetten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het hier een beetje moeilijk mee.. want ik zie in beide wel watdus zou ik een realist moeten zijn en dat ben ik ook nietvoor 100% Want ik breng graag mijn zorgen naar de zee heb dan ook het gevoel dat de golven ze meenemen en ver wegbrengen of ze diep onder het zand spoelen .zittend aan de maakt mijn hoofd leeg en geeft mij een vrij gevoel.. En dat is nu niet erg realistisch gedacht :-) Ach mijn naam is niet voor niks zizy-marlene een goede mix van ....;-) fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter