woensdag 6 maart 2013

Dokter citaten


De moeilijkheid met de dokter is,
dat ze je een afspraak geven voor over 6 weken,
je dan onderzoeken en zeggen:
"Waarom ben je niet eerder gekomen?"

G. Boyles

Een appel per dag houdt de dokters weg,
vooral als je goed mikt.

Winston Churchill

Er zijn maar twee soorten dokters:
Zij die je uitvaart uitstellen
en zij die ze bespoedigen.

Sim

Waarom kan men nooit de voorschriften
van een dokter lezen en de rekening wel?

**

Dokters denken vaak dat een patiënt genezen is
terwijl hij alleen vol afkeer is weggelopen.

Don Herold

"Dokter wat scheelt me?"
- "Dat kan ik nu nog niet zeggen.
Maar ik zal het wel te weten komen na de autopsie."

W. van Broeckhoven

Ga gerust naar de dokter,
hij wordt er beter van.

O.M.

Als ik naar de dokter wil gaan,
aarzel ik meestal zo lang
dat het niet meer nodig is.

O.M.

Ik heb een fantastische dokter.
In 1955 kon ik mij financieel
geen operatie permitteren.
Hij heeft toen dan maar
de röntgenfoto's geretoucheerd.

Wiet van Broeckhoven

Een dokter die ziek wordt,
maakt zich schuldig aan een beroepsfout.

F. Dorin

Dokters doen wonderen
die zich dikwijls manifesteren
in een andere wereld.

H. Olaerts

Vertrouw de dokter niet in wiens wachtzaal
de kamerplanten verwelkt zijn.

**

Als twee dokters naar een zieke gaan,
luidt de koster de klokken.

Spaans gezegde

Mijn dokter heeft mij het verkeerde geneesmiddel gegeven.
Nu ben ik genezen van een andere ziekte.

Wiet van Broeckhoven

Dokter: "Dit geneesmiddel werkt niet ...
maar het heeft ook geen bijwerkingen."

**

De natuur, tijd en geduld
zijn de drie beste dokters.

Bulgaars gezegde

Dokter tegen zieke non:
"Deze pillen zullen u weer snel
op de knieën krijgen."

**

Je hebt de middelbare leeftijd bereikt
als je van een dokter en niet van een politieagent
te horen krijgt
dat je het wat kalmer aan moet doen.

Adam Brody

'Is mijn ziekte erg gevaarlijk dokter?
- 'Laat ik het zo zeggen.
Als ik u kan genezen word ik wereldberoemd.'

Wiet van Broeckhoven

Automatisch antwoordapparaat.
'De dokter is momenteel afwezig.
Een ogenblikje, ik geloof dat hij juist binnenkomt'.

Wiet van Broeckhoven

Sedert de dokter
mij lichaamsbeweging voorgeschreven heeft,
rol ik mijn sigaretten zelf.

Wiet van Broeckhoven

Bijna iedere dokter
heeft zijn geliefkoosde ziekte.

Henry Fielding
Engels schrijver
1707-1754

Slechts weinig mensen gaan naar de dokter
als ze een hoestbui hebben;
de meesten gaan naar het theater.

Alec Guinness

Wat ik een goede patiënt noem is iemand die,
als hij een goede dokter gevonden heeft,
bij hem blijft tot hij dood gaat.

Oliver Wendell Holmes
Schrijver en dichter
1809-1894

Al loopt de donor nog zo snel,
de dokter achterhaalt hem wel.

Peter Mielants

Feminisme:
Je man de kinderen laten baren
terwijl jij de dokter versiert.

Myriam Thijs

U spreekt met de dokter zelf.
Mijn automatisch antwoordapparaat
is momenteel in gesprek.

Wiet van Broeckhoven

Mijn dokter gaf me de raad te stoppen
met dineetjes voor 4,
tenzij er 3 andere mensen bij waren.

Peter Ustinov

Die andere dokter is beter,
maar hij is ziek.

**

Een dokter kan soms de zeis van de dood afweren,
maar hij heeft geen macht
over het zand in de zandloper.

**

Bij dokter:

Als je ouders geen kinderen konden krijgen,
dan jij waarschijnlijk ook niet.

**

De betoging van de artsen heeft niets opgeleverd.
Niemand kon de eisen op de spandoeken lezen.

Wiet van Broeckhoven

9 opmerkingen:

  1. gelukkig heb ik een goeie huisdokter die niet ver van me woont ;-), ik voel me daar goed geholpen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    ik was gister aan de wandel hier over de zuidwaard en smiddags nog een steegjes route dus mis de fiets niet je
    en vandaag ben ik eerst een pc van een nichtje nakijken en zie dan welverder
    voor mij hier boven is die van de diners voor 4 een hele goed daar ik kook en dan pas lees dat het voor 4 personen is hihi
    ik wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke citaten zitten er tussen.
    Met een Hulkengrijns gelezen!
    Dank U

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij dat ik een afspraak online kan vastleggen, zodat er nooit geen wachttijden meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat de dokte voorschrijft, met een lach notie genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zitten ijzersterke tussen...met een big smile ga ik verder...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even heerlijk lachen om veel van deze uitspraken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo D.,
    Eigenlijk valt er weinig te lachen wanneer we naar de dokter moeten, vandaar toch leuk dat we hier eens met diezelfde heren en dames kunnen lachen. Vooral de variant op de appel van Churchill is best leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Keigoeie staan er bij...dit werkt helend voor me, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter