woensdag 27 maart 2013

Ik hou van mezelf


Ik hou van mezelf,
en straal die Liefde uit.

Dans. Speel. 
Geniet van een extatische beweging
in de Vrijheid van het Zijn
wie je werkelijk bent.

Je bent Vrij, 
niet langer gevangen in je gevoelens.
Als een Zwaan, die zich verheft:
statig, sierlijk, onafhankelijk en vrij.

Ketenen van bezitsdrang
en manipulatie zijn afgeworpen.
Jaloezie is aanvaard, geëvalueerd en erkend,
als noodzakelijk deel van de schaduwzijde 
van je mens-Zijn.

Ze werd vervangen door Goedheid.
Teder en zacht, is je Ziel bewogen
tot het liefdevol aanwezig zijn
in het Zelf.

Liefde ontvouwt zich, 
je bent bereid Liefde  te geven aan jezelf,
je verleden en aan allen 
die in jouw leven aanwezig is.

Als je liefde wil geven,
is de eerste stap, 
die eerst aan jezelf te geven, 
dan straalt je Liefde uit 
naar alle hoeken van het Universum.

Eenvoud in Zijn ...

Hoe meer ik van mezelf houd,
des te meer liefde 
ik met anderen kan delen.

Is er nog iets dat je 
verhindert volledig vrij te zijn? 
Je hebt nu de gelegenheid 
om ook daar afstand van te nemen.

Suggesties

Verbeeld je dat je door water omgeven bent
en met lichte, vloeiende bewegingen
de dans der vrijheid danst.

Besluit

Vertrouw je gevoelens en indrukken.
Je bent op de juiste weg.

4 opmerkingen:

  1. spreuken die ik ook wel op mijn blog wil hebben, want ze zijn zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was eventjes inhalen, ik heb blijkbaar een heleboel mooie logs van jou gemist...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha kan wel een uurtje uittrekken voor het bezoeken van je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter