donderdag 11 april 2013

Citaten over beroemd zijn


Je hoeft niet rijk en beroemd te zijn
om gelukkig te wezen.
Je hoeft alleen maar rijk te zijn.

Alan Alda

Een beroemdheid is iemand
die zijn leven lang hard werkt
om bekend te worden
en dan een zonnebril draagt
om niet herkend te worden.

Fred Allen

Beroemdheid:

Persoon die geen andere bezigheid heeft
dan te verschijnen
in quizprogramma's als beroemdheid.

Russell Ash

Beroemdheid langs t.v.
kent drie trappen.

In het begin zijt ge fier
dat iemand zegt
u gisteren te hebben gezien.

Vervolgens voelt ge u verveeld
omdat iedereen naar u ziet.

En tenslotte zijt ge kwaad
als iemand u niet herkent.

Louis Paul Boon

Van beroemd naar berucht
is slechts één stap.

Oscar Wilde

De meest ongenadige criticus
voor een beroemd man
is het publiek.

O.A. Battista

Ik had vijftien jaar nodig om er achter te komen dat ik geen talent had, maar toen kon ik niet meer ophouden met schrijven omdat ik tegen die tijd al te beroemd was geworden.

Robert Benchley

Beroemd zijn is
vijftig jaar later vergeten worden
dan gewoonlijk het geval is.

Ite Boerema

Beroemdheid is perfect aanvaardbaar,
zolang hij die beroemd is maar aanvaardt
dat hij niets gedaan heeft om het te verdienen.

Bono

De tijd zet helden op een voetstuk,
maar onttroont beroemdheden.

Daniel J. Boorstin

Beroemdheid:

Een persoon die gekend is
voor zijn welbekend zijn.

Daniel J. Boorstin

Een teken van beroemdheid is
dat je naam meer waard is
dan je prestaties.

Daniel J. Boorstin

De vrouw te zijn van een beroemd man
is minder afschuwelijk
dan van één die dat wil worden.

Corinne van den Borne

Eenmaal dat je een beroemd acteur bent
stellen de mensen je vragen over politiek,
astronomie, archeologie en geboortenbeperking.

Marlon Brando

Het ergste wat iemand kan overkomen
die beroemd wordt,
is dat hij de mythen
over zichzelf gaat geloven.

Marlon Brando

Op een morgen werd ik wakker
en ik was beroemd.

Lord Byron

Beroemdheid:

Het voordeel bekend te zijn
bij mensen die jou niet kennen.

Nicolas de Chamfort

Ik ben jarenlang populair geweest in Amerika,
niet omdat ik talent had,
maar omdat ik beroemd was.

Cher

Dat komt ervan
als je beroemd bent in Nederland.
Alleen bij de belastingen
wordt er nota van genomen.

W.F. Hermans

Het aardige van beroemd zijn
is dat mensen denken dat het aan hen ligt,
als je hen verveelt.

Henry Kissinger

Als je beroemd bent is het alsof
je in het middelpunt van een orkaan zit -
in het midden is het windstil.

John Lennon

Première:

Een groot aantal mensen
dat beroemd staat te doen.

Denis Mackail

Alles is tegenwoordig ondergeschikt aan beroemdheid. Grote dingen worden niet erkend omdat ze niet bekend zijn maar de mensen weten wél wie het met wie doet.

Chris Martin

Beroemd zijn is als een snoer parels ten geschenk krijgen. Het is plezierig, maar na een tijdje vraag je je enkel nog af -als je tenminste überhaupt nog aan denkt - of ze echt of vals zijn.

W. Somerset Maugham

Als je beroemd bent in Amerika
wordt je alles vergeven.

Mary McGrory

Een van de meest pijnlijke toestanden in het leven:
bijna een beroemdheid zijn.

Mignon McLaughlin

Wanneer er één beroemdheid op het feestje is zal die zich de hele tijd bezighouden met zijn gezelschap; wanneer er twee zijn zullen die zich de hele tijd met elkaar bezighouden.

Mignon McLaughlin

Alle beroemde mensen
vallen van dichtbij tegen.

Napoleon I

Het vervelende van beroemde mensen is
dat ze zich aanzien voor wat ze zijn geworden,
niet voor wat ze zijn gebleven.

Georges Perros

Het martelaarschap is de enige manier
om beroemd te worden als je niets kan.

**

Als je de toename
van persoonlijke websites bekijkt,
dan ziet het er naar uit
dat iedereen binnenkort
15 Megabytes beroemd zal zijn.

M.G. Siriam

De onuitstaanbaarste mensen
zijn de provinciale beroemdheden.

Anton Tsjechov

Wanneer is een schilder beroemd?
Als de vervalsingen evenveel waard zijn
als de originelen.

Antoon Vloemans

Van zodra je beroemd bent,
moet je extra waakzaam zijn.
In een oogwenk moet je een handdruk
van een wolfsklem kunnen onderscheiden.

Tom Waits

Beroemd zijn vormt meestal
een geweldige compensatie
voor wat pappie en mammie
verprutst hebben.

Ruby Wax

Beroemdheid vind ik net zoiets als de man die ineens merkte dat hij in de hemel was. Hij vroeg zich niet af of hij dat verdiend had. Hij hield zich muisstil en bleef zitten.

**

Bekendheid betekent
dat men je aanwezigheid opmerkt.
Beroemdheid betekent
dat men je afwezigheid opmerkt.

**

Wanneer een boek beroemd is geworden,
doet ieder er wat bij,
onze bewondering zelf bevrucht het.
Zo ontstaan meesterwerken.

Paul Brulat

Aristoteles was beroemd
om zijn alles omvattende kennis.
Hij leerde dat de hersenen er enkel zijn
om het bloed af te koelen
en geen rol spelen in het denkproces.
Dit gaat enkel op bij bepaalde personen.

Will Cuppy

Een beroemd persoon
wordt doorgaans herinnerd
om wat hij van de mensheid nam,
en niet om wat hij aan de mensheid gaf.

Thomas Alva Edison
Amerikaans uitvinder
 
Hoevele beroemde boeken zijn er,
die niet beroemd zouden worden
als ze thans geschreven werden!

Joseph Joubert
Frans schrijver
1754-1824

De vrede heeft zijn overwinningen,
die niet minder beroemd zijn
dan die van de oorlog.

John Milton
Brits dichter
1608-1674

Echt beroemd ben je pas
als je schilderijen
uit een museum worden gestolen.

Toon Verhoeven

Sommige mensen kennen
zoveel beroemde persoonlijkheden,
dat ze zichzelf ook voor beroemd houden.

Otto Weiss
Duits-Joods schrijver
en dichter
1898-1944

16 opmerkingen:

  1. Beroemd zijn kent vele nadelen.
    Ik heb genoeg gelezen, hahaha
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wie wil er nu beroemd zijn....ik alvast niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal ik jou vertellen waar ik reeds van droomde
    Toen ik nog echt een piepbeschuiten Karentje was
    Ik stond voor de spiegel met een microfoon en
    Ik deed alsof ik een bekende zangeres was

    En alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn

    Zoveel te beleven ik was nog geen zeven
    M'n koffertje gepakt ik wou de wereld rond
    Ahoy stond op springen want ik zou er zingen
    Een mini-Josje dat al op het podium stond

    En alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn

    Ik sprong op m'n bed met een hoed opgezet en
    De super-mega-Kristel-show was weer in het land
    Want ik was een ster mensen kwamen van ver en
    Het zou niet lang meer duren of ik stond in de krant

    En alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn

    Ooit sta ik vast in de top tien
    Ik word de allerliefste ster
    Die jij ooit hebt gezien
    Wil jij op de foto met mij
    Kom erbij kom erbij ja kom er maar bij
    Wil je dansen en zingen met mij
    Kom erbij ja jij kom kom er maar bij

    Als ik ooit beroemd ben
    Dan heb ik vriendinnen
    Die overal waar ik ook kom erbij willen zijn
    Als ik ooit beroemd ben
    De show gaat beginnen
    Ik hoor m'n naam al gillen want
    Daar voor het gordijn

    Staan alle mensen die zo van me houden
    Als ik beroemd zou zijn

    Kom erbij kom erbij ja kom er maar bij
    Alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn
    Kom erbij kom erbij ja kom er maar bij
    Alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn (2x)

    Alle mensen zouden van me houden
    Als ik beroemd zou zijn
    © K3

    Maar je moet niet altijd beroemd zijn opdat iemand van je houdt. Ik hou van jou, en jij van mij, virtueel dan want ik kom hier zo graag voorbij lieve Diana! En ook je mooie reacties verwarmen mijn hart, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mogge Diana
    ik ben simpel weg beroemd en bekend omdat ik er ben
    vraag de belastingdienst en consorten maar
    maar deze nachtvogel kruip z'n nestje in ook al dag
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel beroemde mensen hebben veel problemen. Dat las ik pas ergens. Veel verslavingen, veel schulden, kapotte relaties, noem maar op. Rijk zijn aan ervaringen is beter dan rijk in geld en bezit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sorry, te moe (lees depressie)om mijn beroemdheid te vermelden.
    Heerlijk is dat eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whaa, ik weet meer dan voldoende lieve diana,
    ik hoef niet beroemd te zijn:-)
    ik heb het goed:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beroemd zijn is als een keizer
    vroeg of laat wordt hij van zijn troon gestoten.
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. K beroemd, A berucht, of is het andersom.

      Verwijderen
    2. laat ons maar met 2 berucht worden,
      bonnie & clyde azzo ;-)

      Verwijderen
  9. Er zitten leuke tussen maar laat mij maar gewoon mij zijn...beoremd of berucht is niks voor mij...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben niet beroemd dus kan me hier niet aan spiegelen, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom wordt mijn naam nergens genoemd? ;-)

    Love As always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo D.,
    Is het beroemd? Berucht? Bekend? Gekend? Eigenlijk worden velen beroemd, dankzij de steun van de blaadjes, de media, of gewoon door hun stomiteiten, waarmee ze het nieuws halen. Echte beroemdheden hebben iets betekend in de geschiedenis, door hun daden. Denk maar Martin Luther King, Robert Kennedy, Abraham Lincoln. Anderen werden eerder bekend door hun wreedheden: Napoleon, Hitler, Stalin, ... Wij zijn eerder op een bescheiden manier een beetje gekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beroemd of berucht Diana, voor mij teld doe maar gewoon
    en het liefst niet in de schijnwerpers.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben van harte blij dat ik niet beroemd ben. Lijkt me echt vre-se-lijk! Krabbel je een keertje aan je bil en heel de natie weet het ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter