zaterdag 6 april 2013

Citaten over chocolade


De eerste keer dat mijn vrouw kookte
stikte ik bijna in een beentje
van de chocoladepudding.

Woody Allen

Hoe is het toch mogelijk
dat 500 gram chocolade
je tien kilogram doet aandikken?

Roseanne Barr

Om te weten
wanneer het de geschikte tijd is
om chocolade te eten
volstaan een eenvoudig geheugensteuntje:

Iedere maand waarin de letter
i, a, u of e voorkomt
is de perfecte tijd voor chocolade.

Sandra Boynton

Statistieken tonen aan
dat vijftien vrouwen op de tien
van chocolade houden.

Sandra Boynton

Een nachtje slapen, tien minuten gillen
of een beker chocolade ijs, of alle drie samen:
het beste geneesmiddel.

Ray Bradbury

Binnen in ons zit een slank persoon
die er probeert uit te raken,
maar die gewoonlijk verleid kan worden
met een paar sneetjes chocoladecake.

Jo Brand

Mijn favoriete fantasie
is mijn naakte lichaam
geheel insmeren met chocolade
en dan alleen blijven
om het zelf allemaal op te eten.

Jo Brand

Om het even
wat is goed
als het gemaakt is van chocolade.

Jo Brand

De vijf elementen zijn
water, vuur, aarde, ijzer en hout.
De alternatieve elementen zijn
zuurstof, chocolade, bier, televisie en het bed.

Kaz Cooke

Onderschat nooit
de kracht van chocolade.

Rick Drew

Je hebt twee soorten vrouwen op de wereld:
zij die van chocolade houden
en krengen.

Dawn French

Het leven is als een doos chocoladebonbons ...
je weet nooit zeker wat er allemaal in zit.

Winston Groom

De chocolade-industrie wil kinderarbeid bannen. Maar als er nu één plaats is waar werken mij nu nog lijkt mee te vallen voor kinderen, is het daar toch wel.

Geert Hoste

Chocolade is geen vervangmiddel voor de liefde. Liefde is een vervangmiddel vooor chocolade. Laten we ernstig blijven: chocolade is veel betrouwbaarder dan een man.

Miranda Ingram

Een gedachte moet zelfs voor een intelligente vrouw
net als haar dagelijkse chocolademelk zijn:

Snel, luchtig, lekker en niet te dik.

Bernadette Jouvin

Wetenschappers hebben ontdekt dat chocolade zowat dezelfde reacties teweeg brengt in onze hersenen als marihuana. Diezelfde onderzoekers hebben ook nog andere gelijkenissen ontdekt, maar ze kunnen zich niet herinneren welke.

Matt Lauer

In om het even welk assortiment van koekjes
worden de chocoladekoekjes het eerst opgegeten.

Des MacHale

Kerstmis is een gevaarlijke periode.
Ieder jaar sterven zeven mensen die denken
dat kerstversieringen van chocolade gemaakt zijn.

Adam Marks

Wat goed dat de kerel die namen moest geven aan onze zonnestelsel van chocolade hield en niet van Chinees voedsel. Anders zou 'Milky Way' nu Moo Goo Gui Pan heten.

Paul Paternoster

Honderd gram chocolade
is gelijk aan twee kilo lichaamsvet.

Joan Rivers

Lichaamsoefening is een vuil woord.
Iedere keer dat ik het hoor
was ik mijn mond met chocolade.

Charles M. Schulz

Behalve chocoladeletters
consumeren de mensen rond Sinterklaas
ook veel drukletters.

Lévi Weemoedt

Gooi alle vrouwenbladen weg, ze maken je schizofreen. Op de eerste pagina staan de diëten. Op pagina twee het recept voor een chocoladecake.

Kim Williams

Het leven is als een doos bonbons
je weet nooit wat je eruit zal halen.

**

In de koekjes van het leven
zijn je vrienden de stukjes chocola.

**

Van chocola alleen
kan een man niet leven
een vrouw wel.

**

Als het moest, zou ik chocola kunnen opgeven
maar ik geef niet zo snel op!

**

Er is geen oprechtere liefde
dan de liefde voor chocola.

**

Eet nooit meer
dan je kunt tillen.

**

Chocola is veruit
het meest populair van alle middelen
die je beslist niet van je depressie afhelpen.

**

Het blijft een raadsel
hoe een vrouw vijf pond kan aankomen
als ze maar twee pond chocola gegeten heeft.

**

Een gemiddeld persoon
eet vijf kilo chocola per jaar.
Daarna is het middel weg.

**

De ontdekking van een nieuwe chocoladereep
betekent meer voor het geluk van de mens
dan de ontdekking van een nieuwe ster.

**

Van bewegen word je niet half zo hongerig
als van denken,
vooral aan het denken aan chocola.

**

Na een reep chocola
kun je iedereen vergeven,
zelfs je familie.

**

Chocola helpt altijd;
in goede en slechte tijden.

**

Je kunt geven zonder lief te hebben,
maar je kunt niet liefhebben zonder te geven,
en het geven van chocolade
is het liefste wat je kunt doen.

**

Als je nu de verleiding niet kunt weerstaan,
kun je straks je kleren niet meer aan.

**

Oeps, volgens mij heb ik net
mijn wilskracht opgegeten!

**

Hier met die chocola,
dan vallen er geen gewonden!

**

Mijn klachten zijn nooit zo erg
dat chocola ze niet kan verhelpen.

**

Nine out of ten people like chocolate.
The tenth person always lies.

John Q. Tulius

Strength is the capacity to break a chocolate bar
into four pieces with your bare hands
and then eat just one of the pieces.

Judith Viorst

All I really need is love,
but a little chocolate now and then
doesn't hurt!

Charles M. Shulz

Donkere dagen vragen
om pure chocolade.

Loesje

Voornemens

Toen na drie dagen
de chocolade naar me
begon te knipogen
gaf ik het maar op.

Loesje

Waarom zijn er eigenlijk
geen chocolade kruisbeeldjes?

Loesje

Mijn zakken puilden uit van de chocolade
maar de douane keek alleen naar mijn spuit.

Loesje

Wees zuinig met de aarde.
Het is de enige planeet
met choccolade.

Loesje

Rustig wekker,
ik droom nog even
van een chocoladetaart.

Loesje

9 opmerkingen:

  1. mogge Diana
    dus toch wat aan de schoonmaak , is het een woonboerderij of een in bedrijf , vraag als ex veeverzorger
    chocolade , ja ik lust het wel maar om nu te zeggen dat er een van de citaten betrekking heeft op mij , nee
    wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. na al deze citaten te lezen zitten mijn gedachten nog altijd bij de eerste, een beentje in de pudding, amai, die had gekookt , hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owh.. nu heb ik dus zin in chocolade...en bedankt he...

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hier zijn we aanbeland bij iets wat ik het liefste eet, meer nog, ik ben er een beetje aan verslaafd hihi. Bedankt lieve Diana voor al deze mooie stukjes zoetigheid, ik smul er van!
    Fijn weekend meid: vanmorgen is die barre noordooster wat gaan liggen en het voelt minder koud aan. Heel misschien kan je wel even een frisse neus halen, hopelijk zo nu en dan in een streepje de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet zeer zelden chocolade. Ten eerste omdat er veel te veel toevoegingen in zitten. Pure chocola is lekker, maar zodra er toevoegingen in komen zoals suiker en zo hoeft het niet voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb ik nog paaseieren...krijg spontaan zin.
    Lekker bij de koffie...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo D.,
    Ja als er iets is, dat we zeker niet vergeten in de boodschappenkar te leggen, dan is het wel chocolade. Alle soorten zijn goed, van witte tot pure, gevulde of met noten. De beste periodes van het jaar zijn dan ook Sinterklaas en Pasen, zowel voor de eitjes als voor de andere figuurtjes. Chocolade gaat er altijd wel in, op elk moment van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En nu zit ik dus chocolade te eten en te drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke dag is een goede dag om chocola te eten :-)
    Ik krijg er nooit genoeg van!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter