zaterdag 6 april 2013

Vijf duurste chocoladesoorten ter wereld

Iedereen houdt van chocolade… Een reep uit de supermarkt kan dan ook best lekker zijn. Voor wie echter iets meer te besteden heeft en zichzelf niet wilt trakteren op een reep uit de supermarkt is dit overzicht ideaal.


Richart 90 euro per 500 gram

Deze chocolade wordt gemaakt in Frankrijk en bestaat voor 70% uit de speciale Criollo cacao uit Venezuela. Verder bestaat het uit amandelen, bramen, aardbeien en andere exotische vruchten.

Godiva G – 130 euro per 500 gram

De beroemde Belgische chocolade Godiva is met haar 'G' collectie gekomen. Deze chocolade is gemaakt van 100% cacaoboter, Tasmaanse honing en hete Mexicaanse chocolade.


Noka – 640 euro voor 500 gram

Noka chocolade is de beste pure chocolade ter wereld, dankzij hun cacao plantages in Venezuela, Ivoorkust, Trinidad en Ecuador. Het unieke aan deze chocolade is dat er geen aroma’s of smaakstoffen aan toegevoegd zijn. De smaak is 100% authentiek.

Delafee – 380 euro voor 250 gram

Voor wie graag goud eet is deze chocolade de perfecte keuze. Over ieder chocolaatje is namelijk 24-karaats goud gestrooid. Verder bestaat de chocolade uit amandelen, hazelnoten, kokosnootolie, vanille en cacaoboter.


Chocopologie – 2000 euro voor 500 gram

Dit is de duurste chocolade ter wereld en wordt gemaakt door het bedrijf Knipschildt. Het bestaat voor 70% uit Valrhona chocolade en wordt voor 24 uur ondergedompeld in pure vanille en truffelolie.

5 opmerkingen:

  1. nu weet ik waarom ze me dat nooit voorzetten ;-) hahaha, amai, tot 2000€, dat verdien je nog niet eens /maand

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje dat smaakt me niet meer als ik dat zou weten...al vind ik belgische coco heerlijk.
    Pas nog een workshop bonbons maken gehad...dat was luilekkerland voor de dames en voor mij whahaha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan gelukkig van alle chocolade af blijven, aan mij is het niet besteed.
    Maar ach....ik heb weer andere dingen.
    Wél lekker knapperig pure chocolade op een softijsje en als dat eraf is hoef ik geen ijs meer.
    Kost geen drol!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter