woensdag 24 april 2013

Citaten over grappen


Het ellendige van politieke grappen
is dat ze soms minister worden.

Wiet van Broeckhoven

De leukste grappen
zijn de grappen die niet zijn bedacht.
Maar bedenk die maar eens.

Herman Finkers

Grappen over vrouwen zijn niet leuk.
Tenzij ze om te lachen zijn.

Freek de Jonge

Mijn manier om grappen te maken
bestaat daarin dat ik de waarheid zeg.
Want dat is nog altijd
de grappigste zaak ter wereld.

George Bernard Shaw
Iers-Engels schrijver en criticus
1856-1950

Een grap en de waarheid sluiten elkaar niet uit.
De beste grappen zijn waar gebeurd
en de meest fundamentele waarheden zijn grappig.

L. Siegel

Het mooie van een dubbelzinnige grap is
dat hij maar voor één uitleg vatbaar is.

Ronnie Barker

Sommige mensen zijn zo droog
dat je ze een maand in een grap zou kunnen drenken
zonder dat hij door hun huid heen zou dringen.

Henry Ward Beecher

Uiteindelijk,
is alles een grap.

Charlie Chaplin

Als je de slechte kanten van het leven
niet als grap beschouwt,
kom je er nooit.

Roald Dahl

Niets is zo pikant,
als zotte dingen met zo'n ernstig gezicht te behandelen,
dat niemand opmerkt dat het maar een grap is.

Erasmus
Nederlands humanist en filosoof

De meest gemene grap
die je de man
die er met je vrouw vandoor is kunt aandoen
is hem ermee laten zitten.

Sacha Guitry
Frans toneelschrijver
1885-1957

De grap is een epigram
op de dood van een emotie.

Friedrich Nietzsche
Duits dichter en filosoof
1844-1900

Een grap verliest alle aardigheid
als de grappenmaker zelf lacht.

Friedrich von Schiller
Duits dichter
1759-1805

Een grap en de waarheid
sluiten elkaar niet uit.
De beste grappen zijn waar gebeurd
en de meest fundamentele waarheden
zijn grappig.

L. Siegel

Chaos temidden van chaos
is niet grappig,
maar chaos temidden van orde
is wel grappig.

Steve Martin

Alles is grappig,
zolang het iemand anders overkomt.

Will Rogers
Amerikaans acteur en humorist
1879-1935

Wie het grappig van de ernst niet kan begrijpen,
zal nooit de ernst van het grappige leren kennen.

Koos J. Versteeg
Nederlands dichter

Ik maak ook wel eens grappen over de rug van mensen met wie ik goed bevriend ben, zelfs als ik weet dat ik hen daar behoorlijk mee zal kwetsen. Maar dan vind ik de grap zo leuk dat ik het niet kan laten.

Freek de Jonge

Het leuke aan dubbelzinnige grappen
is dat ze maar
voor één interpretatie vatbaar zijn.

Ronnie Barker

Er blijven genoeg grappen onverteld
om het plezierig te houden.

Suzy van Bever

Waarom hebben vrouwen zoveel zin voor humor?
Opdat ze ook de grappen zouden kunnen waarderen
waar ze mee getrouwd zijn.

Jasmine Birtles

Overal ter wereld zijn er volksgroepen die elkaar met moppen te lijf gaan. En grappen reizen sneller en verder dan je vermoedt. Grappen zijn kameleons die de kleur van hun verteller aannemen.

Gaston Durnez

Als je zegt dat iemand gevoel voor humor heeft,
bedoel je dan dat je om hem moet lachen
of dat hij je grappen begrijpt?

Max Frisch

Hoe komt het dat mensen die goed zijn
in het onthouden van grappen
nooit kunnen onthouden
hoe vaak ze die al hebben verteld?

Jane Goodsell

Als een stuk geestig is,
zoeken de Engelsen
naar een ernstige boodschap
en als het ernstig is
zoeken ze naar de grappen.

Sacha Guitry

In een tijd dat men aanneemt dat schoonmoeder-lol totaal passé is, of helemaal niet meer kàn, vind ik dat soort grappen bijzonder leuk.

Youp van 't Hek

Ik vertel al meer dan veertig jaar grappen
en op een keer kwam in een bejaardentehuis
na afloop een man van 94 naar me toe en zei:

'Ik hoop van harte
dat ik net zo oud mag worden als uw moppen.'

Charles Lindner

Stel je de Schepper voor
als een gemene grappenmakker
en meteen wordt de wereld een stuk duidelijker.

H.L. Mencken

De echte humorist lacht niet om zijn eigen grappen;
een snuifdoos niest toch ook niet zelf?

Keith Preston

Een grap verliest alle aardigheid,
als de grappenmaker er zelf om lacht.

Friedrich von Schiller

Mijn manier van grappen maken
is de waarheid te vertellen.
Dat is de plezierigste grap die er bestaat.

George Bernard Shaw

Humor is alleen maar
door een paar grappen
proberen te vergeten
hoe erg het is.

Bram Vermeulen

12 opmerkingen:

  1. humor; je hebt het of je hebt het niet...
    ze zijn leuk, zelfs de ezel bovenaan :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan alleen maar lachen :-) Och u hebt ook een Elisabeth , heerlijk om dit te horen ! Hoe oud is ze als ik zo vrij ben dit te vragen , ons is 23

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet u, lezeres, wat het is met die wintertenen en die sneeuwballen?
    Het is niet alleen een heel oude grap, maar het is ook nog eens een grap
    die gebruik maakt van een woordspeling. En het nadeel van een
    woordspeling, vind ik, is dat het al gauw wat bedacht overkomt. En de
    leukste grappen zijn toch die grappen die niet zijn bedacht. Maar ja
    bedenk die maar eens. Als u mij op de man af zou vragen: "Wat vind
    jij nu de allerleukste grap die er ooit is bedacht?", dan zeg ik: "Die van
    die
    10.000 padvinders in de blote kont". Waarom? Tja, dat moet je zien
    © Herman Flinkers
    *wink, big smile*
    Maar wat een schitterende serie over grappen lieve Diana, bedankt voor mijn eerste lach van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappen. Ik kan om echt veel grappen lachen, en ik maak ook graag grappen. Lachen is gezond. En wie veel lacht is veel gelukkiger volgens mij.
    Toch houdt niet iedereen van de zelfde grappen, en sommigen kunnen de lol van een grapje niet zien. Dat is dan wel jammer voor die mensen.
    Leuke citaten weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappen, humor, lol, zijn de slagroom op de taart in het leven. ( Hulks spreekwoord )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil je gewoon eens even bedanken, Lieve Diane.
    Leuk, verfrissend, interressant, om al die citaten te lezen die jij ons voor zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk Diana
    ik maak ook graag gein , een glimlach is me veel waard
    laat de gein regeren
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zijn grapjes en grappen. En ik mag al eens graag lachen, droge humor is zeker mijn ding.
    Maar er zijn grappen die zo kunnen steken dat ze pijnlijk zijn,
    en die moet ik niet.
    Ik bedoel iets i.v.m geloof, afkomst of gewicht of wat dan ook. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb humor genoeg ,maar grappen en grollen moeten wel gedoseerd zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De mooiste zijn toch wel die je niet uit hoeft te leggen...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo D.,
    Het voordeel van grappen is, dat mensen de ernst van de situatie erdoor leren relativeren. Zelfs met politici wordt al eens gelachen, alhoewel er weinig valt te lachen met de beslissingen die ze dagelijks nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter