maandag 29 april 2013

Niet zonder afscheid


Jij mag niet zomaar zonder afscheid bij me weggaan
Niet zomaar stiekem, stil er tussenuit
Ik wil je zien als je gaat vertrekken
Ik wil een blik voor jij je ogen sluit.

Geef mij die kans ...
Om je heel dicht tegen mij te houden,
die warmte vast te houden
Van jouw aanwezigheid.
Ik wil jouw gezicht hebben bekeken,
voordat het gaat verbleken
En uit mijn gezicht verdwijnt.

Jij mag niet zomaar zonder afscheid bij me weggaan
Niet zonder dat je van me hebt gehoord
Je moet nog luisteren naar alles wat ik kwijt wil
Naar die zin van een allerlaatste woord
.
Geef mij het woord ...

Om te zeggen dat ik die zin in het leven
Van je heb gekregen en nooit meer kwijt zal zijn.
Dat niets verloren gaat van wat je mij gezegd hebt
Dat de stempel, die jij gezet hebt
Mijn hele leven blijft, mijn hele leven blijft.

Jij mag niet zomaar zonder afscheid bij me weggaan
Niet zonder dat je van me hebt gevoeld.
De liefde die ik van je heb gekregen
En die dus ook voor dit afscheid is bedoeld.

Laat bij het afscheid van je horen
Laat mij maar praten als je zwijgt.
Dat je mijn woorden nog kan horen
Dat je me ziet, als je naar me kijkt.
Ik wil je warmte kunnen bieden
Als jij het koud krijgt.
Ik wil niet ongezien verliezen
Ik wil wuiven als je kijkt.

Je mag niet zomaar zonder afscheid bij me weggaan
Niet zomaar stiekem stil er tussenuit.
Ik wil je zien als je gaat vertrekken
Ik wil een blik voor jij je ogen sluit.

Henk Pool, Jelle Koolstra

3 opmerkingen:

  1. als er iemand weg is zonder een afscheid, dat doet altijd pijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi verwoord
    ja we weten eigenlijk niet eens hoe het hoort
    en de dood komt soms snel
    dan wil je wel maar dan lukt het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder afscheid kunnen nemen afscheid nemen, is geen afscheid nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter