maandag 25 november 2013

In the flow ...



'The more precisely you plan,
the harder destiny will hit you!'

Door onze ballast weten we vaak niet wat echt bij ons past en ons voedt. Door mee te gaan met de natuurlijke stroming van het leven in plaats van er tegenin te gaan kom je weer in beweging en kan het leven je weer laten zien wat bij je past en je die mensen en situaties op je pad brengen die je verder helpen.

Belangrijk hierbij is wel goed op te letten en daarbij naar je gevoel te luisteren en te handelen. Vertrouwen is hierbij essentieel.

Wanneer weet je nu of iets goed voelt of goed denkt? Tip: wanneer ik ergens een ongemakkelijk gevoel van krijg in mijn lichaam (hoofdpijn of buikpijn) weet ik dat ik tegen de stroom inga en iets doe wat niet bij mijn gevoel past.

Hoe ga je mee met de stroming van het leven

Visualiseer in gedachten de rivier van jouw leven en laat je als een kurk meedrijven met de stroom.

Laat in gedachten vanuit een gevoel van overgave de bodem van de rivier van het leven los en laat je meenemen in de natuurlijke stroming van het leven.

Zweef als een vogel hoog in de lucht, gedragen door de wind van je lotsbestemming

Doe deze visualisatie juist op momenten dat je je minder goed voelt of voor je gevoel ergens tegenaan bent gelopen. Op die momenten sta je namelijk even stil. Door de visualisatie kom je weer in de flow en dan zul je merken dat je ook veel minder last hebt van de overige ballast die loskomt. En wanneer je meer handelt naar je gevoel voorkom je tevens dat je nieuwe ballast opbouwt.

Doe één van deze visualisaties ten minste 5 x per dag en houd deze minimaal 10-15 seconden aan: zonder ballast kun je beter bij je gevoel komen en al datgene loslaten waaraan je je zo krampachtig hebt vastgehouden. Wanneer je loslaat kom je als het ware in "de natuurlijke flow" van het leven terecht. Dan kan het leven jou laten zien wie je bent en wat bij je past. Het enige wat je "in de flow" hoeft te doen is je positieve gevoel volgen.

Dit bewustwordingsproces is De Stap genoemd en leidt ons uiteindelijk naar een moeiteloos leven zonder strijd en weerstand. Kom in beweging en blijf in de flow! Veel mensen die last hebben van hun ballast hebben het gevoel dat zij in meer of mindere mate vastzitten in het leven. Om los te komen zul je ook datgene moeten loslaten waaraan je je eerder vanuit angst en onzekerheid zo krampachtig hebt vastgehouden. Wanneer je dit niet doet, bouw je helaas vanzelf weer nieuwe ballast op. Laat in jouw eigen tempo datgene los wat niet meer bij je (gevoel) past, wat je niet voedt in het leven.

Denk bijvoorbeeld aan een relatie of werk.

5 opmerkingen:

  1. ik ben helemaal blij dat ik j e naam weer zie staan :-)

    welkom terug, ik ga straks bijlezen :-)

    Dikke knuffel,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee Klapper. Leuk dat ze er af en toe weer is he... ;-) Niet verder vertellen hoor.....

      Love As Always
      Di Mario

      Verwijderen
  2. Als ik een lekker zonder ballast wil komen dan hangt er wel weer een kind om mjn nek ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens fijn dat je weer aan het bloggen bent...nog leuker je komt ook weer langs gelopen.
    Ga eens kijken vandaag of ik met kleinzoon met de lego kan spelen vandaag...na schooltijd :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je terug te zien echt niet verwacht.....
    liefs een groetje van mij
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter