vrijdag 8 november 2013

Maak geen ruzie


Wind u niet op en maak geen ruzie over dingen die u te doen staan. Al zijn ze nog zo dringend en vereisen ze nog zoveel zorg. Weet dat alles wat u doet, of het nu om iets groots of om iets kleins gaat, niet meer dan een achtste van het probleem aansnijdt. De andere zeven achtsten bestaan eruit om onverstoorbaar te blijven. Zelfs al zou dat betekenen dat u uw plicht moet verzaken.

Als u dus ergens mee bezig bent en dat uitmuntend doet, probeer die taak dan te volbrengen (wat, zoals ik al zei, een achtste van het probleem is) en tegelijkertijd uw gemoedsrust te bewaren (de overige zeven achtsten). Is het nu onvermijdelijk dat u doordraaft en uzelf of een ander met ruziën schade toebrengt, geef dan die zeven achtsten die op ter wille van dat ene achtste.

Abba Dorotheus van Gaza
een vroege woestijnvader.

5 opmerkingen:

  1. ik zie hier weer eens teken van leven, dat is leuk :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je doet goed doen...de rest komt wel.
    Of snap ik um niet haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier zit veel waarheid in, proberen meer aan te denken.
    Fijn dat je er weer bent

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heee leuk daar is ze weer even x Alles goed ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken alleen maar Abba als groep en woeste vader.... ;-) Beide niet mijn favoriet.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter