maandag 6 januari 2014

Wees jezelf


Het klinkt zo makkelijk. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik in het verleden van alles heb gedaan voor andere mensen, zodat ze mij niet afwezen. Ik hield mijn mond dicht als ik mijn mening kon geven. Ik deed me anders voor. Ik dacht na over hoe ik zou handelen bij andere mensen en heb dingen gezegd om aandacht te krijgen. Met andere woorden: Ik was mezelf niet meer en was iemand anders aan het behagen.

Wat doe je dan?

Je haalt jezelf naar beneden en eigenlijk lieg je ook nog tegen de andere persoon. Je bent tenslotte op dat moment niet jezelf. Je doet je voor als iemand anders, je speelt een rol.

Het antwoord is simpel maar ook lastig: wees gewoon jezelf. Het mooiste wat je kan worden is jezelf! Zet een punt achter om jezelf naar beneden te halen om iemand anders te behagen! Wees wie je bent al ben je anders dan de meeste mensen. Wat maakt het uit als je gek doet, een maatje meer hebt, etc ...? Niet iedereen zal je leuk vinden en dat is ook goed en kan je gewoon weer verder gaan.

Een valse identiteit aannemen om de goedkeuring te krijgen is het ultieme verraad naar jezelf toe. We doen het omdat we houden van goedkeuring van andere mensen. Je bent een fundering aan het maken op drijfzand.

Stop met je druk te maken wat andere mensen van je denken en wees jezelf. De juiste personen zullen in je leven blijven en heb de moed, helderheid en zelfliefde om de verkeerde mensen te laten gaan. Er zullen weer andere mensen in je leven komen.

Wees gewoon jezelf!

8 opmerkingen:

  1. ik ben mezelf en dat weet iedereen, maar het was ooit anders....
    maar op mijn werk weten ze dat ik altijd lach en zo, maar als het erop aan komt zwijg ik gewoon op vergaderingen enz.nadat ik gezegd heb dat ik niks meer zeg , dat alles toch tegen je gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogguh Diana,
    Ja jezelf zien is een groot iets. HEt is de grootste rijkdom die je kunt bezitten. Maar weet dat anderen er wel ens moeite mee kunnen hebben. Mensen die zich altijd mooier voordoen dan ze werkelijk zijn.
    Ze zullen je proberen naar beneden te halen, en als ze je verkeerd begrijpen dan weten ze de schuld nog bij jou te leggen, en je was alleen maar je zelf. Jezelf zijn stuit op onbegrip, omdat waarom zou je jezelf zijn als je een masker op kan zetten?
    Ik ga voor 100% John

    Fijne dag vandaag. Geniet van de terugkerende regelmaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mogge Diana
    onder zelfbeeld kan ik geen reactie plaatsen , maar ik heb een goed beeld van me zelf en doe me niet anders voor dan ik ben
    Ja en ook hier kan ik zeggen dat ik geen problemen heb om wie en wat of wat ik ben , ben tevreden met me zelf

    Dus het ging allemaal weer open zo het hoort bij mijn blog , ja zitten mooie tussen hé en genieten van de rust in de natuur brengt je zelf tot rust
    ja de temperaturen zijn er naar dat het wel voorjaar lijkt maar inderdaad goed oppassen
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb teveel stank voor dank gekregen,
    teveel kritiek en teveel gedaan voor anderen.
    Nu doseer ik dat, wie goed is voor mij, ben ik goed voor terug.
    Het moet niet altijd van ene kant komen.
    Ik laat ze nu denken wat ze willen,
    het enige wat mij nog echt stoort en ik leer te negeren is als ik zo aangegaapt wordt, ik ben geen heilige toch?!
    anyway ze hebben mij te nemen of te laten.
    Dat moet je jezelf echt leren! en dan komt de rest van zelf en voel je u ook veel vrijer! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Diana,
    wat omschrijf je dat mooi,
    ja zo gaat het hé,
    altijd maar andere mensen een plezier willen doen en jezelf overslaan...
    nee da's niet goed, j emag meeleven maar niet meelijden, da's een les die ik geleerd heb van lieve webbies,
    daar ben ik nog steeds dankbaar voor,

    jezelf blijven, een groot goed:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je doet ook anderen een plezier door jezelf te zijn...
    Moet je wel eerst leren wie je bent en dat neemt wat jaartjes in beslag...ben altijd mezelf en mag dat gelukkig ook zijn.
    De tijd dat ik e druk maakte wat anderen over me dachten heb ik ver achter me gelaten....gelukkig.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die tekst had ik van datum.nl en vertel wanneer is jou verjaardag hihi...steenbokje das duidelijk...
    O en dat verwennen viel mee...ze wilde een bijdrage voor nieuwe eetkamerstoelen....dus was een makkie met een blommeke en enveloppe. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al is het gewoontjes of ongewoontjes, wees en ben jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter