vrijdag 7 februari 2014

Elke emotie heeft zijn eigen plek


Deze kaart laat zien waar je je verschillende emoties voelt in het lichaam. Onderzoekers onderzochten 700 mensen uit onder andere Taiwan, Finland en Zweden. De deelnemers kregen emotioneel beladen woorden, video’s en verhalen te zien en gaven daarna aan waar ze in hun lichaam iets voelden veranderen.

Vervolgens werden twee computer gegeneerde silhouetten ingekleurd om te laten zien waar sensaties in het lichaam toenemen of juist afnemen bij bepaalde emoties. Verliefdheid en blijdschap zijn nagenoeg hetzelfde en dat geldt ook voor woede en trots.

6 opmerkingen:

  1. ....interessant, vooral die blauw gekleurden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja zeker interessant , eigenlijk jammer dat we het bij ons zelf niet in de spiegel kunnen zien , wie weet komt dat nog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij liefde en blijdschap is het warme gevoel goed te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog intressanter zou zijn of er uit het onderzoek uit was gekomen of verschillende landen, continenten, culturen verschillende emoties, verschillend ervaren!

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is niet nodig karel dat voel je toch haha
    Maar is goed om eens te zien....al voel ik sommige liever niet...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf heb ik altijd het gevoel dat mijn emotie's gaan van mijn Haarwortels tot mijn Teennagels .Ik weet bijna zeker dat jij dat gevoel wel kent
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter