woensdag 5 februari 2014

The fringe benefits of failure

 photo 10_zps0b8c630f.jpg
 photo 12_zpsdd2c3fd0.jpg
 photo 13_zpse1e5f1bd.jpg
 photo 14_zpsb609e670.jpg
 photo 15_zps6af4a317.jpg
 photo 16_zps19f68605.jpg photo 17_zpsffaf71b1.jpg

The fringe benefits of failure
J.K. Rowling

J.K. Rowling is een Britse auteur die een serie goed ontvangen boeken heeft geschreven. Niet alleen is de Harry Potter serie de best verkochte boeken serie aller tijden het is ook de hoogste brutowinst filmfranchise aller tijden.

Rowlings succesverhaal is echt inspirerend, die ze beschrijft in haar fantastische Harvard speech (2008) waarin de citaten van bovenstaande cartoon afkomstig zijn.

Het is één van de beste speeches die er is en is sterk aan te bevelen.

11 opmerkingen:

  1. ik zelf niet, maar mijn zoon heeft veel van haar, ze is ook wel echt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig lieve Diana,
    elke tegenslag maakt je sterker, als je het lef hebt om op te staan, maar dat te doen is geen optie je moet.....

    je komt er bijna altijd beter uit,

    dikke knuffel, je hebt m'n mailadres, als je wilt praten..


    Lieve groet,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

  3. “One thing we do know: Life will give you whatever experience is most helpful for the evolution of your consciousness. How do you know this is the experience you need? Because this is the experience you are having at this moment.”

    Eckhart Tolle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie heeft er niet van Harry Potter gehoord, ....
    Een van de weinig verhalen waar goed, goed is en slecht, slecht is....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mogge Diana
    ja tegenslagen zijn er om te doorstaan , hebben we allemaal wel ondervonden , mooi weer gegeven in deze cartoon
    nee ik heb geen last van laster hoor :) vind het een goede pps ook al had jij graag meer tekst gezien , vond het plaatje er ook goed bij passen
    en zo zijn er altijd wel verschillen
    ik zal aan de koffie
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mogguh Diana,

    Ik zie sommige dingen liever niet als falen, maar als lessen. Een scheiding kan moeilijk zijn, maar ontstaat niet poer se door falen, maar sommige mensen waren niet aan elkaar toe.
    Wie faalt er? Het is meestal een ander die bepaald dat je faalt. Faalangst wordt veroorzaakt door anderen. Meestal de ouders in kindertijd.
    Falen bestaat niet. het is een woord, geen emotie. Een aangepraat gedrocht.

    Ik heb de hele HP reeks hier staan.

    Heb het goed vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu als iets mij niet trekt zijn het de verfilmingen van de boeken Harry potter...wel een kaskraker maar niet voor mij.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boeken zijn vaak beter dan de films. Films kunnen niet verwoorden wat in boeken staan.

      Verwijderen
  8. In het begin heb ik er enkele boeken van gelezen,
    maar ik vond ze voor de iets oudere jeugd.
    Ze zijn wel fijn geschreven en het avontuur op zich is leuk, spannend zelfs. Als je dan weet hoe Rowling begonnen is, maak ik mss nog een kans.
    Maar daar waar hoop en licht is , is er ook de waarde van het bestaan ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe het echt niet expres :)
    Ben blij dat je me weer loslaat...maar wat dat nu is.
    Denk dat ik teveel reacties plaats grijnzzzz
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, niets van Harry Potter, gezien of gelezen.
    Heb er helemaal niets mee.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter