zaterdag 12 april 2014

Kijk eens anders


Au! Waarom reageert de ander zo vijandig, zo onverschillig, of boos? Ik ben geneigd de tegenaanval in te gaan. Maar levert dat wat op? Was het de bedoeling van de ander om zo te reageren, of zit er meer achter? In plaats van te oordelen probeer ik de goede intentie te zien.

Er was eens een hele gemene heks, die iedereen pijn wilde doen. Iedereen was bang voor haar en probeerde haar te doden, maar ieder die dat probeerde, veranderde in steen.

Toen was er een hele slimme prins, die wist dat als hij hetzelfde zou doen als al die anderen hadden gedaan, hij ook in steen zou veranderen. Daarom besloot hij het totaal anders aan te pakken. In plaats van een gewelddadige benadering koos hij ervoor om het tegenovergestelde te doen. Hij benaderde haar met heel veel zorg en heel veel liefde. De heks had dit nooit verwacht en reageerde totaal verrast. Ze werd zelfs nieuwsgierig naar deze prins. En ze nodigde hem uit in haar huisje.

Eenmaal binnengekomen zag de prins al gauw dat de heks heel veel pijn had van een enorme doorn in haar rug. De prins haalde de doorn eruit en toen de pijn weg was veranderde de heks in een hele mooie prinses.

10 opmerkingen:

  1. mogge Diana
    ja iemand die pijn heeft reageert anders als zonder pijn
    en dat maken we allemaal wel eens mee dat je denkt zo van moet dat nou zo
    die inloopkast hihi zal waarschijnlijk als de logétjes weg zijn wel weer zo worden , tenzij !
    ja ik heb zoveel ppsjes dat ik dacht zet het alfabet aan plaatsen eens neer , zo komen we daar ook maar eens
    wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) zo zie je maar dat elke reactie zijn reden heeft:-)
    lieve Diana, ik vind het lief dat je me uitleg geeft, maar als je het al zo druk hebt, moet je niet op elke blog antwoorden, dat verplicht ik niemand, ik vind het al fijn dat je op bezoek komt,
    én een reactie is heel leuk maar zeker geen verplichting,
    ik wens jou een heel fijn weekend toe,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Diana,

    Veel mensen hebben nog zo'n doorn in hun rug. Een doorn uit het verleden. Vaak ver terug uit de kindertijd. Haal die doorn weg, en mensen worden veel minder snel boos.
    Die doorn weg halen kan met het boek Illusies van Ingeborg Bosch.

    Ik wens jou ook een fijne dag X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou bijna denken dat je vervelende reacties krijgt...
    Ja waarom doen mensen dat...zelf geen leven ?
    Maar de aanpak hierboven kan ik me wel in vinden...zelfs bij de kinderen zo gedaan...proberen niet te zeggen wat ze fout doen maar juist de nadruk op wat ze goed deden..
    Leren van eigen foutjes...en het werkt haha
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk eens anders .................... je raakt soms verrast als je zaken anders bekijkt of benadert....
    Mooi verhaaltje .....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Afgelopen week weer genoeg gelezen over mezelf en ga helemaal niets meer doen .Gister nog een heel verhaal dat over mij ging ,zonder naam te noemen maar ach ik weet wie er bedoeld werd Niet reageren verdedigen mailen of wat dan ook .Ik ga eens alles loslaten en dat had ik al veel eerder moeten doen ,slaap ik een heel stuk beter
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och , een blog moet toch leuk blijven ? Daarom kom ik niet elke dag meer in blogland om me beletten domme dingen te toen ! Tja doorn in je rug ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan vraag ik me toch haast af wie de doorn bij Dinnetje er ooit uit heeft gehaald, want ik ken haar niet anders dan een hele mooie en lieve prinses.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een sprookje ... dat stel ik vast.
    Maar ik bekijk het zo: als je iemand benaderd met interesse en een beetje vriendschap, kan je bij die persoon een deeltje van zijn/haar pijn verzachten. Zeker als het welgemeend is, want dan doe je de ander goed, en vergeet hij/zij mss voor even, hou pijnlijk het leven kan zijn. Een doorn in je hart is eens zo pijnlijk en al zeker als ze je vefoeien of gemeen behandelen.
    Het beste en bedankt vr de opmerkelijke reactie. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vaak zijn we teveel gefixeerd op een ding, en als ons dat niet lukt kunnen we er helemaal in vastlopen. Het valt niet mee om los te laten wat je graag wilt doen. Daar is veel wijsheid en zelfvertrouwen voor nodig.
    Fijne zondag en liefs
    kakel!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter