zaterdag 27 november 2021

Inspirerende quotes van sterke vrouwen


Juist met alles wat er vandaag de dag gebeurt in de wereld, is het belangrijk om je kracht te vinden en sterk in het leven te staan. Deze vrouwen weten dit als geen ander. Laat hun uitspraken een inspiratie zijn. Zoals Michelle Obama zo mooi zei: "When they go low, we go high." En zo is het.


"In tijden van crisis, keren we elkaar niet de rug toe. Nee, we luisteren naar elkaar, we leunen op elkaar, want we zijn altijd sterker samen."

Michelle Obama

"Wanneer de wereld stil is, 
wordt zelfs een enkele stem krachtig"

Malala Yousafzai

"Het is absoluut nog steeds mogelijk om een verschil te maken. De belangrijkste momenten in de geschiedenis zijn niet de decennia in het verleden; ze gebeuren nu, vandaag, in onze levens."

Michelle Obama

"Ik ben te intelligent, te veeleisend
en te vindingrijk voor iemand
om de volledige macht over mij te krijgen"

Simone de Beauvoir

"We zullen veel tegenslagen tegenkomen,
maar we moeten ons niet laten verslaan."

Maya Angelou

"Wat vrouwen nog moeten leren
is dat niemand je macht geeft. 
Je moet het gewoon grijpen."

Roseanne Barr

"Ik hou ervan om een jong meisje erop uit te zien gaan en de wereld bij de lurven te zien grijpen. Het leven is een bitch. Je moet erop uitgaan en pak ze aan.”

Maya Angelou

"Ik ben geen geluksvogel. Weet je wat ik ben? Ik ben slim, ik ben getalenteerd, ik grijp de kansen die ik krijg en ik werk heel, heel hard. Noem me geen geluksvogel, noem me stoer."

Shonda Rhimes

"Het is fantastisch wat je kunt krijgen als je er rustig, 
duidelijk en met autoriteit om vraagt."

Meryl Streep

"Je kunt de hoofdrol spelen
in je eigen leven."

Kerry Washington

"Je kunt nooit blijvende voetafdrukken achterlaten
als je altijd op je tenen loopt."

Leymah Gbowee

"Je moet geloven in wat je denkt. 
Als je jezelf versplintert 
en probeert om iedereen te pleasen, 
lukt je dat niet."

Annie Leibovitz

"Ik ben hard, ik ben ambitieus
en ik weet precies wat ik wil.
 Als me dat een bitch maakt, oké"

Madonna

"Ik heb compassie geleerd
doordat ik gediscrimineerd werd. 
Alle nare dingen die me zijn overkomen 
hebben me compassie geleerd."

Ellen Degeneres

"Stap uit het verleden dat je tegenhoudt.
Stap in het nieuwe verhaal 
dat je wilt creëren.

Oprah Winfrey

"De vraag is niet wie me dingen gaat laten doen;
de vraag is wie me gaat stoppen."

Ayn Rand

"Neem kritiek serieus,
maar vat het niet persoonlijk op.
Als er een waarheid of verdienste in zit,
probeer er van te leren. 
Anders, laat het van je afglijden."

Hillary Clinton

"Emancipatie is:
zelf aan het stuur zitten
van je leven".

koningin Máxima

"Denk als een koningin.
Een koningin is niet bang om te falen. 
Falen is een stap vooruit".

Oprah Winfrey

"Als je erachter komt hoe respect smaakt,
smaakt het beter dan aandacht.".

Pink

"Ik weet wat ik wil. Ik heb een doel, een mening, ik heb een religie en liefde. Laat mij mezelf zijn en dan ben ik tevreden. Ik weet dat ik een vrouw ben, een vrouw met innerlijke sterkte en veel moed".

Anne Frank

"Ik wil niet herinnerd worden als het meisje dat werd neergeschoten,
ik wil herinnerd worden als het meisje dat weer opstond.

Malala

"Als je alle regels volgt,
mis je alle lol".

Katharine Hepburn

"Succes is alleen zinvol en plezierig
als het voelt als je eigen succes".

Michelle Obama

"Sommige vrouwen kiezen ervoor om mannen te volgen en sommige vrouwen kiezen ervoor om hun dromen te volgen. Als je je afvraagt welke kant je op moet gaan vergeet dan niet, dat je carrière nooit wakker zal worden en je vertellen dat hij niet meer van je houdt".

Lady Gaga

"Wat vrouwen ook doen, ze moeten het 
twee keer zo goed doen als mannen.
Gelukkig is dit niet moeilijk".

Charlotte Witton

"Ik speel graag een sterke vrouw,
maar een sterke vrouw kan tegelijkertijd
ook heel fragiel en kwetsbaar zijn".

Carice van Houten

"Neem nooit beslissingen gebaseerd op angst. Neem beslissingen op basis van hoop en mogelijkheden. Beslis op basis van wat er moet gebeuren, niet op basis van wat er niet mag gebeuren".

Michelle Obama

"Ik weet dat God mij niets zal geven wat ik niet aan kan. Ik zou alleen willen dat hij niet zoveel vertrouwen in mij had".

Moeder Teresa

"Macht krijg je niet, 
die moet je grijpen".

Beyoncé

"Een vrouw is als een theezakje, 
je kunt niet zien hoe sterk ze is 
totdat je haar in heet water zet".

Eleanor Roosevelt

"Sterke vrouwen kiezen niet voor de slachtofferrol.
Ze vinden zichzelf niet zielig en wijzen niet naar anderen. 
Sterke vrouwen gaan aan de slag".

Mandy Hale

"Vrouwen zijn het grootste
onbenutte reservoir aan talent."

Hillary Clinton

"Ik heb in de loop der jaren geleerd dat 
wanneer je weet wat je wilt dit zorgt dat angst vermindert.
Weten wat er gedaan moet worden, doet angst verdwijnen".

Rosa Parks

"Als je wilt dat er iets wordt gezegd
vraag het dan aan een man. 
Als je wilt dat iets wordt gedaan,
vraag het dan aan een vrouw".

Margaret Thatcher

"Het kan zijn dat het de haan is die kraait,
maar het is de kip die de eieren legt".

Margaret Thatcher

"Twijfel is een moordenaar.
Je moet weten wie je bent 
en waar je voor staat".

Jennifer Lopez

"Zoek uit wie je bent, los van je familie en van de man of vrouw waarmee je een relatie hebt. Zoek uit wie je bent in deze wereld en wat je nodig hebt om je ook alleen goed te voelen. Ik denk dat dat het belangrijkste is in het leven. Zoek zelfgevoel (het gevoel prettig jezelf te zijn). Als je dat kunt, dan kun je alles aan".

Angelina Jolie

"Niets is raar,
alleen maar bijzonder".

Juf Ank, de Luizenmoeder

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi en gelukkig heb ik als man veel vrouwelijke kanten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt de hoofdrol spelen in je eigen leven. Dat is de mooiste, en iedereen zou dat moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooie verzameling uitspraken die je had gedeeld en ook veel werk verricht om dit blogje weer te maken en hiervoor nu ook eens mijn complimenten aan jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets is raar, alleen maar bijzonder
    Vind ik toch wel de mooiste

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wilde de mooiste er uit halen, maar ze zijn allemaal even goed, dus ik vindt ze wel sterk
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ben ik natuurlijk Uber nieuwsgierig nar je naam ;) En nee, momenteel hangt er nergens werk van me. Misschien in de toekomst weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter