maandag 28 februari 2022

Citaten over boeren


Boer zoekt vrouw met tractor.
Foto tractor toevoegen a.u.b.

W. van Broeckhoven

Die een boer bedriegen wil,
moet een boer meebrengen.

***

Een boer wordt altijd het volgende jaar rijk.

Menandros

De boer lag zalig te slapen
tegen de hooimeid.

L. Verbeeck

De boeren klagen altijd.
Ofwel is het te nat,
ofwel is het te droog,
ofwel is de prijs van de aardappelen
en de tarwe te laag,
ofwel is de leveringstijd
van de mercedes te lang.

***

Met de dood van mijn man
is het laatste rund 
van mijn erf verdwenen.

***

Een boer die droomt,
maakt zich schuldig
aan boerenbedrog.

Willem van Os

Wat een boer niet kent,
eet hij niet.


***

Een boer mag toch ook wel
wat in de melk te brokkelen hebben.


Loesje

Onderweg naar het slachthuis
was een koe te water geraakt
en de boer waagde zijn leven
om het arme dier te redden.

Edgar W. Howe
Amerikaans journalist en schrijver

Zelfs als een boer
van plan is te luieren, 
staat hij bijtijds op 
om er vroeg mee te kunnen beginnen.

***

Het was het huis van een boer,
maar in gastvrijheid was het
 dat van een koning.

***

Wanneer een soldaat, of een boer, etc.
zich beklaagt over zijn zware bestaan,
laat hem dan maar eens niets doen!

Adrien Decourcelle

Een boer is van veel dingen afhankelijk
 die buiten zijn eigen controle zijn;
dit zorgt voor bescheidenheid.

John Updike
Amerikaans schrijver en criticus

Ballingschap is de tranen zien
in de ogen van een Italiaanse boer die zegt:
'Ik weet wat het is ver van je land te zijn; 
ik sterf elke keer als ik tien kilometer hiervandaan moet.

***

5 opmerkingen:

  1. Wat je ook van ze vindt, we kunnen niet zonder ze.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga ze naar mijn zus sturen, ze is boerin ;-)
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon in een gebied gevuld met boeren. Ik bekijk ze nu heel anders na het lezen van al deze citaten :) Boeren zijn apart vind ik, al zijn ze hier wel allemaal aardig en vriendelijk.

    Over je vorige blog: erg interessant en zo waar allemaal. En dan deze "Een relatie is pas gezond als je eerst een relatie hebt met jezelf,
    als je ook vervulling in jezelf kunt vinden." Daarom is het ook weer zo belangrijk dat je van jezelf houdt zodat je ook van een ander kunt houden. Mensen die echt last hebben van de kwellingen uit hun kindertijd zouden schematherapie kunnen overwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een boer niet kent dat eet hij niet, wordt hier in huis nog regelmatig gebezigd : )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan kijk je vast ook boer zoekt vrouw wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter