dinsdag 1 maart 2022

Citaten over complimenten




1 maart is het complimentendag. Waardering is belangrijk voor ons zelfbeeld. Complimenten zorgen voor erkenning en begrip. Toch zijn we niet altijd even scheutig met complimenten en we vinden het vaak ook lastig ze te ontvangen.

Citaten over complimenten

Degene die mij overlaadt met complimenten,
is mijn vijand;
degene die mij op mijn fouten wijst,
is mijn vriend.

***

Verwijten zouden in zand moeten worden geschreven
en complimenten zouden in steen moeten worden gebeiteld.

Arabisch spreekwoord

Mensen die van complimenten leven,
moeten dringend op dieet.

O. A. Battista

Jaloezie drukt het verlangen uit,
zich met de benijde te meten
en is als zodanig een compliment.

Godfried Bomans

Geen gevolg
is onevenredig veel groter dan zijn oorzaak
de blijdschap die ontstaat
als gevolg van een klein compliment.

Robert Brault

We weten altijd wanneer we vleien,
doch slechts zelden wanneer wij gevleid worden.

Cees Buddingh

Veel te vaak onderschatten we de kracht van een aanraking, een glimlach, een vriendelijk woord, een eerlijk compliment of een klein gebaar van zorgzaamheid. Al die dingen hebben de mogelijkheid in zich om een omwenteling in een leven te veroorzaken.

Leo F. Buscaglia

Als je vrienden wilt maken,
zorg er dan voor dat je hen herinnert.

Als je mijn naam herinnert, 
ervaar ik dat als een subtiel compliment:
daarmee geef je aan 
dat ik een indruk op je heb gemaakt.

Onthoud mijn naam en je versterkt
mijn gevoel van belangrijk te zijn.

Dale Carnegie

Complimenten die we van anderen krijgen
zijn meestal de echo van complimenten
die wij anderen hebben gemaakt.

S.R. Cayel

Vleierijen lijken op vrienden
zoals wolven op honden lijken.

George Chapman

Een machtig man vleit u meer
door een vertrouwelijke mededeling
dan door een compliment.

Maurice Druon

Probeer waar te maken
wat vleiers tegen je zeggen.

Duits spreekwoord

Complimenten kosten niets,
en toch betalen velen er duur voor.

George Herbert

Sommige mensen maken complimenten
alsof ze een reçu terug verwachten.

Kin Hubbard

Wanneer de vrienden van een man 
hem beginnen te complimenteren
met het feit dat hij er nog jong uitziet,
kan hij er zeker van zijn
dat ze vinden dat hij oud aan het worden is.

Victor Hugo

Iedereen houdt ervan
een compliment te ontvangen.

Abraham Lincoln

Hoe discreter een compliment,
hoe vleiender is het
de zoetste zijn niet 
die welke men hoort,
maar die welke men raadt.

Prinses Marie Louise Karadja

Als je iets goeds ziet,
geef dan een compliment.
Als je iets fout ziet,
bied dan je hulp aan.

Nelson Mandela

Vertrouwd worden
is een groter compliment
dan geliefd zijn.

George MacDonald

Een compliment is een belegging
op uw dienstbaarheid.

P. Noelmans

Een compliment 
is verbale zonneschijn.

Robert Orben

Af en toe een compliment ontvangen
is noodzakelijk om het zelfrespect te behouden.

Mark Twain

Ik kan twee maanden leven
op een goed compliment.

Mark Twain

Als mensen elkaar niet zouden complimenteren,
zou er weinig maatschappij zijn.

Marquis de Vauvenargues

Some folks pay a compliment
like they went down in their pocket for it.

Kin Hubbard

Women are never
disarmed by compliments;
men always are.

Oscar Wilde

I hate careless flattery,
the kind that exhausts you
in your effort to believe it.

Wilson Mizner

Omdat mensen onwetend zijn, 
begrijpen ze me niet.
Slechts weinig mensen begrijpen me.
Ik vind dat een compliment.

Lao-Tse
Chinees filosoof
+/- 600 v.C.

Geef vaker een compliment! Hier kun je alles over complimenten vinden. Deze pagina geeft je waardering en laat je de kracht van het compliment ervaren.


3 opmerkingen:

  1. Wat ze ook zeggen. Ookal is een compliment soms ongemakkelijk. Het is toch prettig om te krijgen.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dag te laat maar ik wil je complimenteren met je altijd interessante onderwerpen op je blog.
    Ook deze weer. Er staan een paar mooie tussen, die ik zeker ga onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ook ik te laat maar ben blij dat je je bloggen weer opgepakt hebt...zoveel moois.
    En ja als ik nu een briefje zou moeten kiezen dan de amazing :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter