zondag 30 september 2012

Mijn hart is zo groot vandaag


Mijn hart is zo groot vandaag.
Groot genoeg om iedereen lief te hebben,
om de dauwdruppels te zien
als glinsterende stukjes geluk.

Zomaar ...
genieten van de eenvoud
van het samen-zijn.

Een zwaar-diepe rust
strekt zich loom voor me uit
blijft natrillend vlak voor m’n voeten liggen.

Ik wil het gras kussen,
het violet in de regenboog aanraken,
fris-groen zure appels plukken,
de bedwelmende geur opsnuiven
van fluweelrode rozen,
sprankelend beekwater om me heen voelen.
Hartstochtelijk houden van het leven,
niet meer dan dat.

Spelen met een overvloedige schat
aan lieve, mooie en tedere woorden.
Overal de puurheid uithalen,
kleine stukjes eraf knabbelen.
Alles bekijken vanonder 
mijn beschermende oogharen.

Liefhebben,
deelnemen,
aan al het moois 
dat het leven mij biedt.

5 opmerkingen:

  1. geniet er maar van diana,
    wentel en keer je nog maar eens om in dat warme badje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van al dat moois wat in je leven is en komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En vandaag was er weer van alles te genieten..het was mooi weer zo langzamerhand begint de natuur heftskleuren te vertonen, mooie dorpjes in het Groningse gezien...en een heerlijk Venezuolaans broodje gegeten.. wat wil een mens nog meer...mooi blig..ik wens je nog een fijne zondagavond...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een typefouten, sorry.. herfstkleuren, blog...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter