dinsdag 20 november 2012

Mijn ware


Lang geleden zag ik een beeld
In en in verdrietig
Tegelijkertijd zo krachtig en zo nietig
De wind die door mijn haar speelt.

Starend over zee naar de horizon
Verlangend naar de Ware
Tegelijkertijd zo Onbereikbare
Waarmee mijn sprookje begon.

Lange tijd heb ik gezocht
Op vele plekken in duister en licht
Hopend op een glimpje inzicht
Van die ware Passie en Hartstocht.

Ooit kom ik iemand tegen
Hield ik mezelf voor
Ik verloor
En zag niet wat ik had gekregen.

Spiegels waren ze stuk voor stuk
Ze gaven mij een glimp van Mezelf
Het ging als vanzelf
Ik was niet van hen 
maar van mezelf onder de indruk.

Het waren niet hun daden
Maar mijn reacties
Die als transacties
Mijzelf konden helen of schaden.

De Enige Ware waar ik zo naar Verlang
Is diep in mijn kern al daar
Wachtend tot ik de liefde 
na lange tijd weer verklaar
Voor Eeuwenlang.

7 opmerkingen:

  1. Misschien ben ik een Ontembare
    wie zal het zeggen.
    Nog nooit heb ik mijn ware IK prijsgegeven,
    omdat ik dat niet kan.
    In mijn spiegel zijn barstjes, waar doorheen veel al naar buiten is gekomen, dank zij het gevoel van warmte die ik vroeger niet mocht ervaren.
    Maar heel diep binnenin schuilt de ware Ik
    en mss is het beter dat zij verborgen blijft.
    Omdat zij zo misgund, misvormt en gevormd is
    dat zij beter blijft rusten.
    Alleen in donkere kamers komt zij nog wel eens te voorschijn,
    ik kan het HIER niet beter uitleggen
    zelfs ik ben niet bij machte om te Schrijven wat dat betreft.

    ( nu ben ik echt weg) Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de ware of de ware ik...mijn gedachten zijn daar in de loop van jaren al eens over verandert....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi is dat dat je een spiegel voorgehouden wordt hé diana, je moet er alleen wat mee doen,

    en dat heb ik,:-)

    ot,
    erg bedankt, jawel ik geloof je woord voor woord, je lijkt me een oprecht men:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Diana,och wat is dit gedichtje weer wonderschoon
    ook de afbeelding er bij weer prachtig gevonden.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pske: ook jou wou ik graag een aandenken geven
    wil jij dat aanvaarden?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter