maandag 26 november 2012

Verliezen in muziek


Vroeger probeerde ik bij wijze van oefening platen exact na te spelen, wat meer dan eens frustrerend was: je vond het net niet. Maar soms gebeurde er iets wonderlijks: terwijl je een geluid aan het zoeken was, botste je domweg een ander geluid dat je ook beviel, en dat is pas écht interessant. Als ik zomaar wat zit te spelen, probeer ik open te staan voor het onvoorziene, voor de cadeaus uit de Kosmos.

Ik verlies me in muziek, geestelijk en fysiek. 't Is alsof er een deur in me openwaait - en mijn emoties vliegen naar buiten, de hemel in. Je bent elders dan. Wat ik ook zeer aangenaam vind is dat je tijdsbesef verandert als je geconcentreerd aan een nummer aan het werken bent: ineens blijkt het uren later te zijn dan je dacht.

Ruben Block

2 opmerkingen:

  1. Diana,
    Muziek doet veel met emoties en tijdsbesef
    Maar ook leuke dingen waar je mee bezig bent.
    zo dat je de tijd vergeten doet.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter