donderdag 7 maart 2013

Citaten over de politie


Dieven zijn altijd heel stil.
Je kan dus maar beter de politie opbellen
iedere keer dat je niets hoort.

Wiet van Broeckhoven


De scherpzinnigheid van de politie bestaat erin
alle mensen tot misdaad in staat te achten
en haar geluk is
dat de onschuld van velen niet valt te bewijzen.

Karl Kraus
Oostenrijks schrijver en dichter
1874-1936

De reden waarom er onder de gevangen misdadigers
zoveel achterlijken zijn is,
dat een achterlijke zo dom is
dat zelfs de politie hem te pakken krijgt.

Austin O'Malley
Amerikaans geneeskundige en humorist
1858-1932

Hoe komt het, dat om het even welke tiener
gemakkelijk een dealer kan vinden
en de politie niet?

K. Schippers
Nederlands dichter en prozaschrijver

Misschien worden er zoveel fietsen gestolen
omdat de politie alleen let op
ontvreemders van rijwielen.

Toon Verhoeven
Nederlands aforist

De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.

Joost Kuin

Wat wil die politie nu eigenlijk?
Gisteren pakken ze mijn rijbewijs af
en vandaag moet ik het laten zien.

**

Iemand die geen snelheid mindert
als hij een politieauto in de gaten krijgt,
staat waarschijnlijk geparkeerd.

**

Voor agenten per fiets hoeft u nooit bang te zijn.
Die rijden naar huis.

Toon Verhoeven
Nederlands aforist

9 opmerkingen:

  1. Ene J zal er blij mee zijn met deze citaten alhowel ik denk dat die ze al kent.
    Maar heb je ook nog citaten over een duveltje aan een ressorke ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo D.,
    Ja zoals met alles de draak wordt gestoken, zo ook met de politie. We zouden er nog een hele reeks kunnen aan toevoegen die we ooit hebben gehoord, maar eigenlijk komen ze allemaal op hetzelfde neer, politiemensen worden geacht niet slim te zijn. Die betweters mogen gerust eens een dagje bij ons komen werken, we laten hem of haar dan maar het woord voeren in conclictsituaties en laten hen dan eens zoeken naar delinquenten die de politie nooit vindt. Aan hen dan om met advocaten en magistraten te zorgen dat het bos van valkuilen inzake procedures goed wordt beheerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joris, wees gerust. Ik zeg niet dat jullie mijn beste vrienden zijn, maar wel de grootste groep ;-) En mijn zoontje gaat later misschien bij de politie, of brandweer of misschien ziekenauto. Hij kan namelijk heel goed sirenes nadoen. En dat voor iemand die net anderhalf is ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken ook nog een leuke: wat is het toppunt van lef?
    Een steen naar een agent gooien en vragen of je hem terug mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben ik nog een keer: ik heb je toegevoegd aan mijn blogroll. Als je dat niet prettig vindt, laat je het me dan even weten?
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Diana
    nu je hebt er toch een mooi plaatje boven staan
    zo zijn de smerissen weer eens goed in beeld gebracht
    vele citaten over hen die toch eigenlijk best proberen goed te doen en het vaak ook doen --- toch

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hi Diana kan niet reageren bij je nieuwe blogs
    huwelijk en de mooie Andes
    wens je goeden nacht

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter