donderdag 7 maart 2013

Dom citaten


Dirigent:

"Ik zal het nog éénmaal uitleggen:
Het wit is het papier
en het zwart zijn de noten."

Wiet van Broeckhoven

Waarom zijn veel mensen dom?
Omdat het veilig is met veel te zijn.

Freek de Jonge

De dommen begrijpen elkaar het best.

G. Biedermann

Ook de Grieken waren dom.
Ze wisten niet eens
dat ze tot de Oudheid behoorden.

Jonckheere

Domheid is niet mijn sterkste kant.

P.Valéry

Ik ben niet dom, ik ben blont.

**

Wie dom is,
moet slim zijn.

D.Verspoor

Je bent zo dom,
dat je denkt dat je slimmer bent dan ik.

**

De dommen hebben het poeder niet uitgevonden,
maar zij schieten ermee.

G. Uhlenbruch

Mijn oom Willem had zulke stomme kinderen
dat ie het zelf in de gaten had.

Bomans

Je kunt tegen mensen zeggen dat ze lelijk zijn,
dat hun voeten ruiken, je kunt zelfs hun moeder beledigen,
maar zeg hun nooit of te nimmer
dat ze dom zijn.

J.G. Ganci

Iedereen is dom
maar elk op een ander terrein.

**

Ik wil nu niet beweren dat mijn vrouw dom is,
maar toen we een gaslek hadden,
ging ze er een emmer onder zetten.

**

De ingeschapen domheid van de mens
blijkt reeds uit het feit
dat hij de nacht heeft uitgekozen
om te slapen.

Greshoff

Hij is zo dom dat,
zelfs als hij tweemaal zou mogen raden,
hij nog niet zou weten
welke richting de lift is opgegaan.

**

Er zijn ook domme brunettes.

L. Wesenbeek

Twee dingen zijn oneindig:
Het Universum en de menselijke domheid.
Maar van het Universum
ben ik nog niet heel zeker.

Albert Einstein

Het is onmogelijk om de mensen
hun domheid te doen inzien,
want daar is verstand voor nodig.

J. Taylor

Het beste wapen tegen domheid
is nog grotere domheid.

Spinette

De domheid van de mens bestaat erin
dat hij zich op feiten baseert
die hij zelf verzonnen heeft.

Thijssen

In de domheid zit iets waardevols
dat met een kleine draai naar de goede kant
het aantal meesterwerken zou kunnen vergroten.

Cioran

Ik heb van nature voldoende domheid meegekregen
om de domheid van anderen nog nodig te hebben.

**

De knapheid faalt,
de domheid is onfeilbaar.

**

Voor de grote kracht van de domheid
moet het verstand zwichten.

J. van Alsenoy

Er zijn meer miskende domkoppen
dan miskende genieën.

Otto Weiss

In de dalen van de domheid
groeit voor de filosoof nog altijd meer gras
dan op de hoogten van de schranderheid.

Wittgenstein

Als je er het geld voor hebt,
kan je gerust dom blijven.

J. van Willigen

Men kan zo dom zijn als men wil,
als men de meerderheid meekrijgt,
heeft men altijd gelijk.

Vloemans

Het voordeel van slim zijn is,
dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent.
Het omgekeerde is veel moeilijker.

Tucholsky

Wat mij diep vernedert,
is te zien dat het menselijk verstand grenzen heeft,
terwijl de menselijke domheid er geen heeft.

P. Hervieu

Verstandigen leren van anderen.
Middelmatigen leren door schade en schande.
Domoren leren niets, zij weten al alles.

Helga Poot

Een verstandig man doorziet de valsheid
van wat de algemene domheid bewondert.

**

Als er geen domme vragen zijn,
welke vragen stellen dan de domme mensen?

Adams Scott

Een wijze neemt zijn eigen beslissingen,
een dommerik volgt de publieke opinie.

Chinees gezegde

Wie in woede uitbarst,
vergroot zijn domheid.

**

Zelfvoldaanheid is een laagje vernis
dat de domheid perfect doet glanzen.

**

Ik denk altijd eerst goed na
Voordat ik iets stoms zeg.

Loesje

7 opmerkingen:

  1. Deze ga ik op mijn gemak in het weekend na lezen.
    Fijn Weekend D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedereen is dom
    maar elk op een ander terrein.

    Dàt vind ik nu de nagel op de kop sie ...
    ik heb daar zoveel bedenkingen bij. :-)
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik zeg niks voor het dom klinkt grijnzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Diana,er zijn mensen die zich dom houden als er gewerkt moeten worden.
    Dan word hen niets gevraagd,er word dan gedacht die kan toch niks en zo kan iemand anders de karweitjes opknappen....dom of slim...
    Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Bijkbaar is er iets mis met de reacties... dus doen we het maar hier. Het huwelijk is inderdaad een stap in het ongewisse, je leert pas nadien waar je aan begonnen bent. Met een beetje geluk beleef je samen fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter