vrijdag 29 maart 2013

Citaten over honden


Honden kunnen niet praten.
Als een hond zegt dat hij dat wel kan,
dan liegt hij.

Wiet van Broeckhoven

Wanneer honden konden praten,
zouden we misschien net zo slecht
met ze kunnen opschieten als met de mensen.

Karel Capek

Geen betere jacht
dan met oude honden.

Sean Connery

Jonge honden zijn erkentelijker
dan jonge mensen.

Georges Guilbert
Vlaams schrijver

Voor zijn hond is iedere man een Napoleon;
vandaar dat honden altijd zo populair zijn geweest.

Aldous Huxley
Engels schrijver
1894-1963

Hoe meer je de mensen leert kennen,
hoe meer je honden waardeert.

E. Satie
Frans componist
1866-1925

Alleen je honden
kunnen je echt verraden.

Alphonse Allais

Een Nederlander vindt zich al milieuvriendelijk
als hij over hondenpoep zanikt.

Gerrit Komrij

Zij haalt de hoge Fis - een noot die alleen door honden gehoord kan worden. Na afloop van haar recital stond er dan ook een setter met een bos tulpen aan de uitgang van de Kleinze Zaal.

Van Kooten & De Bie
Bescheurkalender 1982

Het nadeel van een strandwandeling is
dat je langs dezelfde weg terugmoet
waarbij je dezelfde honden
met dezelfde mensen weer tegenkomt.

Van Kooten & De Bie

Heel moderne honden zijn deskundigen
voor heel moderne broeken.

O.A. Battista

Eén ding is erger dan honden:
eigenaars van honden.

Jan van den Berghe

Bijtende honden blaffen niet.

Bobb Bern

Wat hondenpoep betreft is de toestand
van menig plantsoen en speelveld
eerder hopeloos dan hopenloos.

R. Beukers

Echtgenoten en honden nemen dezelfde houding aan tegenover huishoudelijk werk - ze lopen beiden weg als de stofzuiger te voorschijn komt.

Jasmine Birtles
 
Al opgemerkt dat honden kwaad worden als je in hun gezicht blaast? Maar neem hem mee in je wagen en hij steekt zijn kop uit het raampje.

Steve Bluestein

Als honden spreken konden
zouden ze dan ook de godganse dag
over hun bazen ouwehoeren?

Kadé Bruin

Wat er zo aangenaam is bij honden is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten, sterker nog: ze doen méé.

Samuel Butler

Honden houden erg veel van walgelijke geuren.
Indien honden zo trouw zijn aan de mens,
dan komt dat omdat de mens stinkt.

François Cavanna

Atheïstische honden geloven niet
in het bestaan van de mens.

François Cavanna

De echte eenzaamheid lees ik
in de blik van mijn honden
als ik ze verlaat.

Alain Delon
Frans acteur

Het geblaf van de honden weerklinkt zonder echo
over de eenzaamheid van deze wereld.

Paul Dermée

Indien de mensen er maar in slaagden
elkaar te beminnen als honden,
de wereld zou een paradijs zijn.

James Douglas

Gelukkig maar dat honden niet kunnen praten.
Ze zouden stemrecht eisen en, wie weet,
als ze hard genoeg blaften, zouden ze het misschien nog krijgen ook.

Jean Dutourd

Ik ben niet bang voor honden,
maar ik kom niet graag op een terrein
waar de honden niet bang voor mij horen te zijn.

Rinus Ferdinandusse

Wie met honden slaapt,
zal met vlooien opstaan.

John Florio

Wat ons zo sterk aan honden doet hechten
is niet hun trouw of hun lieve aard of wat dan ook;
het is de omstandigheid dat zij geen kritiek op ons hebben.

Sydney J. Harris

Het onder hondenbezitters veelvuldig gebezigde
'Hij doet niets, hoor'
heeft helaas geen betrekking op trottoirvervuiling

B.E.M. van den Hoven

Er is nu een apparaat om honden af te schrikken.
En om mensen af te schrikken?
aar heb je honden voor.

Fons Jansen

Exact 63 percent van de honde
luisteren naar de naam Bello,
en bovendien naar iedere andere naam.

Miles Kington

Een hondenstaart
verraadt de ganse aanwezigheid.

Juul Kinnaer

Wat is er nou gezelliger dan een hond?
Twee honden.

Karel Knip

Het aardige van katten, honden en varkens is
dat ze ook van je houden als je lelijk bent.

Rudy Kousbroek

Natuurlijk is een hond trouw.
Maar moeten we hem
daarom als voorbeeld stellen?
Een hond is trouw aan mensen,
niet aan andere honden.

Karl Kraus

Vraag

Waar werd oprechter trouw
Dan tussen man en vrouw
Ter wereld ooit gevonden?

Antwoord

Bij de honden.

Hendrik Kretzer

Behalve op honden gaan mensen
die veel in elkaars gezelschap verkeren
op elkaar lijken.

Yvonne Kroonenberg

Menselijke vooroordelen zijn als bijtgrage honden
die alleen de bange mensen aanvallen.

Isolde Kurz

Soms kwispelen honden
met hun kettingen.

Stanislaw Jerzy Lec

Wij vinden hondenpoep op onze stoep.
In Venetië is dat vissenpoep.

Pierre Légaré

Vooruitgang: in de hondenstront trappen
en het toeschrijven aan ervaring.

John Lennon

Problemen zijn als honden:
als men ervoor op de loop gaat,
wordt men erdoor achtervolgd.

**

Als je huis afbrandt,
redt dan vooreerst de honden.
Die zijn je tenminste trouw.

Lee Marvin

Als honden likken lijkt dat altijd
op de ongewenste intimiteiten
van nat zoenende tantes.

**

Als je denkt dat honden niet kunnen tellen,
moet je eens drie hondenkoekjes in je zak stoppen
en er maar twee aan je trouwe viervoeter geven.

Phil Pastoret

De nobelste van alle honden
is de hot-dog:
die voedt de hand die hem bijt.

Laurence J. Peter

De geschiedenis kan
meer voorbeelden geven van trouwe honden
dan van trouwe vrienden.

Alexander Pope

Is het niet grappig
dat katten en honden ons vlugger doorzien
dan andere mensen?

Eleanor Porter

Onze honden zullen de slechtsten onder ons
liefhebben en bewonderen,
en onze enorme ijdelheid strelen
met hun onvoorwaardelijk eerbetoon.

Agnes Repplier

Als honden konden praten,
zou het lang niet zo leuk zijn ze te houden.

Andrew Rooney

Hoe meer ik van de mensen zie
hoe meer bewondering ik koester voor honden.

Madame de Sévigné
1737

Misschien zou het er op de wereld beter uitzien
als mensen muilkorven
en de honden wetten kregen.

George Bernard Shaw

Onlangs zag ik twee honden
die naar een parkeermeter liepen.
Zei de ene hond tegen de andere:

'Wat denk je daarvan?
Betààltoiletten!'

Dave Starr

Ik haat hondenliefhebbers.
Ze zijn te laf om zélf te bijten.

August Strindberg

Als twee honden vechten om een been,
is het te hopen dat het niet het uwe is.

Myriam Thijs

Katten en honden genezen vele wonden.

GodeLiva Uleners

Als God alleen maar aanbeden wou worden
dan zou hij alleen maar honden hebben geschapen.

Julien Vandiest

Handig voor honden dat ze zo'n goede neus hebben
want anders zouden ze net als wij steeds
in hun drollen trappen.

Toon Verhoeven

Vanochtend met het verkeerde been
in een hondendrol gestapt.

Loesje

Onze hond weet al lang
dat er drinkwater in het toilet zit.

Loesje

Dierendag

Laat die slapende honden
nog maar een dagje liggen.

Loesje

9 opmerkingen:

  1. ik heb altijd een hond gehad, tot 12 jaar geleden bij mijn scheiding, toen ging het niet meer omdat ik op een appartement woon, en ik vindt het heel spijtig, ze zijn zo lief....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    prachtig om te lezen
    zelf nooit een hond gehad , met rare werktijden niet de tijd kunnen geven die het verdiend
    maar vele honden herkennen mij als ik op de hei ben
    wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw diana, wat een prachtig eerbetoon aan honden,

    het zijn geweldige dieren, altijd vrolijk en blij:-)

    superlogje, ik bewaar ze allemaal:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben meer een kattenmama dan een hondenmoeder, maar deze serie knappe gezegdes over dit mooi dier zijn beslist om U tegen te zeggen lieve Diana!
    OT: in Nederland niet chauvinistisch? Het is daar toch allemaal oranje wat de klok slaat? *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. graag gelezen wij hebben altijd honden gehad
    dus kan ik zeggen dat ik een honden mens ben.
    al heb ik nu geen hond meer
    maar Diana,katten vind ik ook heel leuk.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat doet mij weer op mijn Tunesische hond denken, weet je nog ... ach nu loopt mijn hart weer vol, als ik denk aan haar vriendschap die ik kreeg.
    Zo onvoorwaardelijk, zo anders dan bij sommige mensen. Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk honden dat is meer in mijn straatje...
    Heerlijk om te lezen al staan er best wel negatieve in...geen beter maatje te vinden dan een hond als huisgenoot. Onvoorwaardelijke liefde en aandacht krijg je dan...grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hondeneigenaren zijn een apart slag mensen. Maar dat kun je van elk mens zeggen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze trouwe viervoeter.

    OT
    Ik kom van de week even terug op je mail, ben je niet vergeten.
    Ik hoop dat je op een fijn paasfeest terug kan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter