zondag 17 maart 2013

Citaten over tuinen


Het verschil tussen een bloem en onkruid
is een oordeel.

**

Ik waardeer mijn tuin
meer om de merels dan om de kersen,
en geef hen graag fruit voor hun gezang.

Joseph Addison

De beste meststof voor een tuin
is de schaduw van de tuinman of tuinvrouw.

**

God schenkt regendagen zodat tuinmensen
hun huishoudelijke werkzaamheden kunnen verrichten.

**

Tuinieren is een kwestie van enhousiast blijven
totdat je rug eraan gewend is.

**

Tuinieren is goedkoper dan therapie,
en je krijgt ook nog tomaten.

**

Een boek is als een tuin
die men in zijn zak draagt.

Arabisch spreekwoord

Toon mij uw tuin
en ik zal zeggen wie u bent.

Alfred Austin

Een tuin moet het poetische en het mysterieuze
combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.

Luis Barragan

Een leven zonder dromen
is als een tuin zonder bloemen.

G. Beese

Verzorg je tuin,
en pluk er de vruchten voor anderen.

Paul Bourget

Als je nooit de vreugde ervaren hebt
meer te bereiken dan je je kon voorstellen,
leg dan een tuin aan.

Robert Brault

Ik cultiveer mijn tuin
en mijn tuin cultiveert mij.

Robert Brault

Ik vind het leuk
om amateurfoto's te maken van mijn tuin
en mijn tuin vindt het leuk
om mijn foto's professioneel te doen lijken.

Robert Brault

Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen
terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen.

Robert Brault

Ik weet dat wanneer geuren zichtbaar zouden zijn
als kleuren, ik de zomertuin
zou zien in regenboog-wolken.

Robert Bridges

Bedenk dat kinderen, huwelijken en bloementuinen
weerspiegelen wat voor soort verzorging zij krijgen.

H. Jackson Brown Jr.

Mijn tuin is mijn favoriete leraar.

Betsy Canas Garmon

Als je een tuin en een bibliotheek hebt,
heb je alles wat je nodig hebt.

Marcus Tullius Cicero

De tuin is de apotheek
van de arme mens.

Duits spreekwoord

Mijn groene vingers zijn alleen maar het resultaat
van de fouten die ik maakte
terwijl ik leerde dingen te zien
vanuit het perspectief van de plant.

H. Fred Dale

Tuinen zijn een vorm van autobiografie.

Sydney Eddison

Ik heb nog nooit zoveel goede ideeen gehad
dan na een dag in de tuin werken.

John Erskine

In de tuin groeien vele dingen
die er nooit gezaaid zijn.

Thomas Fuller

De regen beneemt mij één van mijn liefste genoegens:
mijn tuin besproeien.

Pierre Gaxotte

Een puritein is iemand die door de tuin van het leven gaat
om de doornen te plukken
en de rozen weg te gooien.

Kenneth Hare

Een nieuw woord voor tuinieren:
eeltteelt.

Gerald Jacobson

Eén van de prachtigste dingen van een tuin
is de verwachtingen die deze biedt.

W.E. Johns

Geen twee tuinen zijn hetzelfde.
Geen twee dagen zijn hetzelfde in één tuin.

Hugh Johnson

Tuinieren gaat over plezier ervaren over de geur van dingen die in de aarde groeien, vies worden zonder je schuldig te voelen en de tijd te nemen om te genieten van een beetje rust en sereniteit.

Lindley Karstens

Denk je onafhankelijk te zijn
met je moestuin en je zonnepaneel,
wil de belastingdienst een derde van je bloemkool hebben.

Loesje

Ik heb een hele mooie balk in mijn tuin liggen.
Als iedereen daar nou eens
zijn geld overheen gooit.

Loesje

Zit ik effe in de tuin van de zon te genieten.
Komt zij weer met haar frisse wind.

Loesje

Door internet lette niemand meer op zijn tuin
en nu leven we in een bos.

Loesje

Idee:

Iedereen die drie maanden
bij de voedselbank komt
krijgt een volkstuin.

Loesje

Ik hoef geen tuin,
ik deel een park.

Loesje

Ook als je snoeit,
moet de focus
wel op groei blijven liggen.

Loesje

Wie zijn eigen tuintje wiedt,
ziet het onkruid van een ander niet.

Nederlands spreekwoord

Groene vingers zijn
de uitbreiding van een groen hart.

Russel Page

Het grootste geschenk van de tuin
is het herstel van de vijf zintuigen.

Hanna Rion

De beste plek om God te zoeken
is in een tuin.
daar kun je naar Hem graven.

George Bernard Shaw

Als één van mijn planten dood gaat,
sterf ik ook een beetje van binnen.

Linda Solegato

Planten geven ons
zuurstof voor de longen en voor de ziel.

Linda Solegato

Je moet al je rekeningen van zaad, gereedschap
en andere uitgaven
eens bij elkaar optellen.
Dan heb je een idee wat flower power betekent.

Bill Vaughan

Ik hou van de maand mei. De belastingformulieren zijn op de post. De kachel kan weer uit. De tuin is nu van mij en niet meer van de winter, en de kerstdrukte is nog zeven maanden weg.

Martin Buxbaum

Ons lichaam is onze tuin,
waarvan onze wil de tuinman is.

William Shakespeare

Een man van woorden en niet van daden
is als een tuin vol onkruid.

Alfred Lord Tennyson
Engels dichter
1809-1892


In onze tuin groeit niets,
alleen wasgoed.

D. Thomas

5 opmerkingen:

  1. mooie citaten
    over mooie en minder mooie tuinen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tuinen, ik heb eigenlijk alleen een terras en de rest is gemeenschappelijk op een appartement, gelukkig zit ik op de gelijkvloers, dan zit ik zo in een grote tuin, want zonder tuin is het maar niks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk diana, ik wist niet dat er zoveel citaten over tuinen waren,

    heerlijk om een tuin te hebben,
    en rustgevend om er in te werken,


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die internet en tuin is een goeie...maar gaat niet op hoor. Gebruik zelf de tuin vooral om de krant te lezen met mijn eerste bakkie als het weer het toelaat... Heerlijk begin van de dag...moet het wel nog ffkes wat warmer worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter