zaterdag 16 maart 2013

Citaten over wolken


Bazen zijn als wolken,
als ze weg zijn is het weer mooi.

**

Iets beloven is als een wolk.
Om het daarna ook te doen is als regen.

Arabisch spreekwoord

Wilt u stijgen? Begin dan met dalen.
Wilt u een toren bouwen die tot in de wolken reikt?
Leg eerst de fundering van nederigheid.

Augustinus

Sommige mensen houden hun hoofd
zo hoog in de wolken van hun ambt,
dat ze niemand meer zien die ze tegenkomen.

Cees Buddingh

Grijze luchten zijn alleen maar
wolken die over drijven.

Frank Gifford

In aanwezigheid van de eeuwigheid
zijn de bergen zijn
zo vergankelijk als de wolken.

Robert Green Ingersoll

Wie met zijn hoofd in de wolken loopt
en met zijn voeten op de grond,
is een waarlijk groot mens.

Indiaans spreekwoord

Zorg komt voort uit vrees
en vrees komt voort
uit de wolken van onwetendheid.

Inayat Khan

Als je me zoekt,
ik ben in de wolken.

Loesje

Bij slecht weer
kun je wel lekker
met je hoofd in de wolken lopen.

Loesje

Creatieve krachttraining:
Hoeveel figuren kun jij in de wolken zien?

Loesje

Laten we doen dat de wind de zon is
en haar wolken de stralen.

Loesje

Najaar.
Ik krijg een stijve nek
van die mooie wolken.

Loesje

Achter de wolken schijnt de zon.

Nederlands spreekwoord

Donkere economische wolken lossen op
in een steeds ruimer wordende
blauwe lucht van mogelijkheden.

Rick Perry

In de herfst dondert een wolk zonder te regenen en in de regentijd geeft zij regen zonder te donderen. Zo praat de alledaagse zonder te handelen, de voortreffelijke handelt zonder veel te spreken.

Soebhasjitarnava

Wolken drijven mijn leven binnen.
Niet meer om regen en storm te brengen,
maar om kleur te geven aan mijn lucht van de zonsondergang.

Rabindranath Tagore

Het is beter om met je hoofd in de wolken te lopen en te weten waar je bent, dan te ademen in de helderder atmosfeer beneden en te denken dat je in het paradijs bent.

Henry David Thoreau

Liefde is lentezonneschijn,
in het voorjaar zijn immers
de wolken niet van de lucht.

Julien de Valckenaere

Als schaapkens aan de hemel staan,
kan men zonder plu niet uit wandelen gaan.

Weerspreuk

Hebben wolken 's morgens rode randen,
altijd is er wind en nat voorhanden.

**

Zodra we reclame op de wolken
zullen kunnen projecteren,
zullen we dat zeker doen.

Remco Jonckers

De aarde is overal hetzelfde,
en eeuwig, eeuwig zijn de witte wolken.

Wang Tsjing-Wei

De liefde is als de hemel;
Zo hoog en zo wereldwijd;
De sterren zijn de vreugden;
De wolken zijn de nijd.

Hendrik de Vries

Some people are like clouds,
when they dissapear,
it's a brighter day.

**

Ik verscheurde de wolken met mijn tanden
en vatte de zon bij de kraag.

Zo en nu schijnen.

Loesje

5 opmerkingen:

  1. mooie citaten over wolken, maar ik zie het liefst wolkjes waar de zon door schijnt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mogge Diana
    allereerst dit , ik heb de pps getest en die opent gewoon hoor , niks mis mee , en nee ik ben ook niet echt een zanger haha
    Wolken , ik weet niet hoe ze heten ,maar die je ziet als je in het gras ligt met een strooitje in de mond en allerhande figuren in de wolken ziet
    wens je een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige citaten over wolken, bedankt lieverd om al dat moois weer voor ons bijeen te sprokkelen, het maakt mijn dag goed!

    Weg zweven,
    Zweven in je eigen wereld,
    Zweven in een wereld waar anderen niet kunnen komen,
    Een wereld waar je helemaal jezelf kunt zijn,
    Een wereld waar je dromen uitkomen,
    Zweven,
    Hoog zweven boven de wolken,
    Zo licht,
    Zo helder,
    En zo mooi,
    Zo mooi als een engel,
    En zo zacht, als je op een van de wolken naar strijkt.
    Net zo zacht als zacht als een donzen deken.
    © GerJoMi

    Fijn weekend meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begin me nu wel af te vragen waar je ze allemaal vandaan haalt die citaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van wolken, terwijl ik toch geen type ben die met het hoofd in de wolken loopt. Maar ze steken altijd zo mooi af tegen een blauwe lucht, of ze zijn zwart van het water. Er valt altijd wel wat te zien...als je durft ;-)
    Liefs, Kakel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter