maandag 24 maart 2014

Je moet lef hebben om je hart te volgen

Heb je ook wel eens dat je ineens beseft dat je in de verkeerde trein gestapt bent en niet meer weet waarom je überhaupt was ingestapt? Met andere woorden dat er ergens keuzes gemaakt zijn wat blijken niet jouw keuzes te zijn geweest, maar die van een ander?

En nu?

Zolang het gaat over een verkeerd gekochte spijkerbroek of een restaurantje, dan valt de schade wel mee, maar als het bijvoorbeeld om studiekeuzes gaat, of een baan dan heeft dat enorme impact op je leven.

Lef betekent hart

Lef komt oorspronkelijk uit het Hebreeuws en betekent 'hart': leven vanuit je hart dus; Zijn wie je bent en dat vertalen in wat je doet!

Het principe van lef hebben en je hart volgen is schitterend verwoord door Karin Bloemen:

Hier klikken
Klik op bovenstaande afbeelding

En als uitsmijter kan het niet krachtiger dan de heren van JURK briljant hebben gezongen:

Als je weet wat je wilt
En je kan wat je denkt
En je doet wat je moet
Dan komt het allemaal goed.

9 opmerkingen:

  1. liedjesteksten zoals deze zijn natuurlijk krachtig, maar wie zegt goedgehumeurd zijn job af om te gaan zeilen, of welke arts wordt zangeres, ik zou het eerder als een hobby zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met het besef komt zelden de verandering. Of het komt met het verstand of vanuit het hart, leven is lef hebben. En wie wil er na de keuze niet anders kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja lieve Diana, dat is inderdaad heel andere koek, maar... het is nooit té laat, om om te keren en te gaan doen wat je wél wilt,

    pers slot ben je 8 uur per dag iets aan het doen wat je niet wilt...
    eigenlijk diep in je hart.. dus ja...
    iedere dag heb je opnieuw de keus,

    binnenkort ga ik haar zien... "fijn"

    haal jij vandaag de hemel naar je toe.

    dikke knuffel,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Diana,
    Ja, ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben. Alleen zal mss niet iedereen dat toegeven.
    Ik zei gister nog tegen de buurvrouw hier, dat het belangrijk is je leven te leven zoals je het zelf wilt. Invullen naar je eigen kleuren.
    Zij heeft straatvrees, en durfde opeens ook niet meer de tuin in. Het is een raar verhaal maar toch.
    IK trek me juist niets aan van wat anderen vinden of denken dat ik moet doen.
    Ik wil aan het eind van mijn leven goed terug kijken. En die keren dat ik verkeerd instapte heb ik goed gemaakt. En mss stap ik nog wel eens verkeerd in.. wie weet..
    Geen dank voor het bekijken van de film. HEt was het waard, en ik blog niet om snel even een reactie te geven. :) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag lef altijd als enkelvoud van leven. Mijn man als enkevoud van bier......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja.. ik had dat met de verkeerde opleiding, gelukkig kwam ik er binnen 1 schooljaar er al achter en had ik dus maar 1 jaar weggegooid. Mooie taal trouwens dat hebreeuws ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dit soort van lef hebben, zeker als je de slingers van het leven zelf ophangt.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het leven is vaak moeilijk
    maar of het nu lef is om er wat van te maken
    zal voor ieder anders zijn
    denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hej hej Diana,
    Soms heb ik het idee dat ik niet alleen de slingers zelf op moet hangen, maar ook nog de ballonnen geklapt zijn ;-( Natuurlijk heb je een hoop dingen zelf in de hand, maar nooit álles. Ik ben ervan overtuigd dat we leven om te leren, en van alleen maar gezondheid en geluk, worden onze ziel niet wijzer. Dus je kansen pakken als je die hebt, en verder op je tanden bijten.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter