donderdag 3 april 2014

Gemis ...

Absence by zardo.deviantart

Hoelang zit je hier al?
vroeg ik aan Gemis.
Dat weet je wel, zei Gemis.
Gemis gaf nooit het juiste antwoord.
Gemis liet je raden en gissen,
Gemis was wreed.

Ja, natuurlijk wist ik het.
Gemis, in de buitenwereld of in jezelf
is het begin van een nieuw avontuur.
Het was toen jij ...

Gemis trok toen bij me in.
Voor even, dacht ik,
Gemis komt even logeren.
Ze gaat wel snel weer weg.

En ga je ooit weg?
vroeg ik aan Gemis.
Even bleef het stil.
Had ik koffers bij me? vroeg Gemis.
Gemis stelde wel de juiste vragen.

Geert De Kockere

7 opmerkingen:

  1. Een mooie van Geert...... deze heb ik niet gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Diana,
    Mooi geschreven woorden. GEmis..
    Gemis heft gen koffers bij, maar je kan gemis zeker wel buiten zetten! Echt.

    Fijne dag vandaag x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geert heeft van die gedichten die inslaan als een bom,
    hij heeft ook een mooie facebookpagina,

    geweldig dit weer Diana,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tekst al hoop ik wel dat gemis bij mij niet komt logeren.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi gedicht...maar gemis hoeft bij mij ook niet langs te komen met of zonder koffer.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gemis associeer ik eigenlijk met het gemis van een geliefd persoon. Niet over spullen of zaken. Of interpreteer ik de tekst verkeerd?
    Gemis kan ik in elk geval missen als kiespijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter