dinsdag 24 augustus 2021

Pluk de dag


Een mooie boodschap. Pluk de dag.

Ik lees meer en ik poets minder. Ik kan rustig in een stoel gaan zitten genieten. Zonder me druk te maken over klussen rondom huis. Ik breng nu meer tijd met familie en vrienden door dan dat ik vergader. Ik probeer te genieten en mijn momenten te koesteren.

Ik bewaar niet meer alles. Het goede servies mag nu gebruikt worden. Mijn duurste kleding doe ik aan als ik er zin in heb. Het lekkerste geurtje gebruik ik op ieder moment.

‘Ooit’ en ‘misschien op een dag’ verliezen hun grip op mijn woordenschat. Als het de moeite waard is om te zien, te horen, te voelen, te ervaren, dan doe ik het Nu. Het zijn de kleine gave dingen, die ik niet langer uitstel. Mijn tijd is beperkt. Ik kies voor de mooiste, belangrijkste en fijnste ervaringen.

Ik probeer heel hard om datgene wat glans geeft aan mijn dag zeker niet uit te stellen. Ik wil ieder moment dat er te lachen valt, ook keihard lachen. Ik wil iedere ochtend als ik wakker word de dag zien als een hele bijzondere dag. Elke dag, elk uur, elke minuut, elke ademhaling is een geschenk.

Het leven is misschien niet altijd het feestje waarop we gehoopt hadden. Maar nu we er toch zijn kunnen we beter dansen. Pluk de dag.

Anne Wells
(vrij vertaald)

6 opmerkingen:

  1. het kon voor mij geschreven zijn ;-)
    mijn zus zei dit nog in de week, jij doet gewoon wat je wil, hoeft geen verantwoording af te leggen enz...
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk is dat Lutje. Een stressvrij leven is zo belangrijk.

      Verwijderen
  2. Veel mensen zien het niet en houden alles vast, bewaren alles voor die ene dag die mss nooit komt. Leven doe je nu, alsof het je laatste dag is. Ik heb nooit stil gezeten. Niet na mijn ongeluk en revalidatie, en nu ook niet. Genieten en doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regelmaat is wel belangrijk, maar het moet niet beangstigend zijn.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks moet alles mag en ja leef vandaag morgen kan er ineens niet meer zijn hè...
    Mooi geschreven dit.
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wijze woorden..

    van het leven genieten, nu het nog kan...

    en daar word ik me meer en meer bewust van

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter