zaterdag 18 september 2021

Citaten over fietsen



Over fietsen tussen
naar school fietsende scholieren:

"Voor mensen die 's ochtends
wat moeite hebben met wakker worden, 
heb ik de volgende tip:

Begeef je met je fiets tussen de pubers
en je schrikt zo vaak dat je fris als een hoentje
op je werk aankomt!"

I. du Clou

Echte Amsterdammers fietsen
uitsluitend door rood.

Toon Verhoeven

Het zijn de luie mensen die het wiel
en de fiets hebben uitgevonden,
omdat ze niet graag
dingen droegen of te voet gingen.

Lech Walesa

Op de fiets:

Zakendoen is als fietsen.
Je blijft in beweging
of je valt om.

John David Wright

Geluk:

Als je het hart opent
met een zilveren sleuteltje
dat ook op een fietsslot past.

Nico Scheepmaker

Wat mij betreft
zijn al die Hollanders hier welkom,
maar ze moeten wel
hun fietspaden meebrengen.

Max Schnur

Het leven is
als een fiets met tien versnellingen.
De meeste gebruiken we nooit.

Charles M. Schulz

Een vrouw zonder man
is als een vis zonder fiets.

Gloria Steinem

Je hebt haast, je moet nog iets,
het is al kwart voor elf.
Aarzel niet en pak de fiets,
desnoods die van jezelf.

Willem van der Veen

Een fiets met een kinderzitje
helpt niet meer.
Fietsendieven herkennen dat
als een truc van vrijgezellen.

Toon Verhoeven

Fietsen is alleen gezond
als automobilisten het gaan doen.

Toon Verhoeven

Je weet dat je oud wordt
als je weer begint te fietsen
terwijl je kinderen de auto nemen.

Michael L. Guido

Mijn fiets heb ik ook niet gejat. 
Ik ben gewoon in Amsterdam
op de hoek van een straat gaan staan. 
Tegen de eerste de beste fietser
die langs kwam riep ik:

'Dat is mijn fiets.'

Youp van 't Hek

Als schrijver is het niet nodig
om op de fiets te klimmen
en de Mount Ventoux te bestormen
teneinde jezelf tegen te komen.
Vaak is De Slegte al genoeg.

Marijke Höweler

Wat schiet je op met een aforisme
als je een fietspomp nodig hebt?

**

Fietsen met een gemiddelde van dertig
is net zo moeilijk als biljarten
met een gemiddelde van één.

Kees van Kooten

Bedenk dat wandelaars en fietsen
niet zo makkelijk uit te deuken zijn.

Kadé Bruin

Cynisme is een auto kopen
omdat het fietsen
zo verrekt gevaarlijk wordt
met al die auto's.

Kadé Bruin

Fietsen lopen
als een trein.

Kadé Bruin

Het mooiste fietsen
is het met iemand
die steeds even rusten wil.

Ben de Cocq

Het huwelijk is een prachtige uitvinding,
maar dat is een hersteldoos
voor de fiets toch ook?

Billy Connolly

Intellectueel:

Iemand die niet weet
hoe hij zijn fiets moet parkeren.

Spiro T. Agnew

Iedere man die van een korte wandeling in zijn woonplaats thuiskomt weet dat de mooiste meisjes nimmer meedoen aan Miss Holland verkiezingen doch gewoon op straat fietsen.

Simon Carmiggelt

Fietsen in de stad
is als eten met een kettingzaag:
het gaat goed vooruit,
maar het is levensgevaarlijk.

Tom Lanoye

Gezien de verhouding fietsen:

Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil
dat de omwonenden er nog nooit
iemand hebben zien fietsen.
Vandaar dat bekijks.

Fons Jansen

Misschien worden er zoveel fietsen gestolen
omdat de politie alleen let
op ontvreemders van rijwielen.

Toon Verhoeven

Voor agenten per fiets
hoeft u nooit bang te zijn.
Die rijden naar huis.

Toon Verhoeven

Wil degene die mijn fiets gejat heeft
ook even mijn krantenronde overnemen?

Loesje

Lente:

Fijn weer vliegjes
happen op de fiets.

Loesje

De jeugd loopt op maandagmorgen
altijd met de fiets in de hand
omdat het weekend erop zit.

**

Nu kan ik ook mobiel bellen.
Op mijn fiets zit een bel.

**

Ik ben te laat
omdat mijn fiets niet startte.
Ik heb mijn dynamo
de hele nacht laten aanstaan.

Wiet van Broeckhoven

De vrijheid blijft mij trekken. Alles wat je nodig hebt zit op je fiets en daarmee ga je de wereld in, een onbekende wereld ontdekken

Henk Kroes
ex-voorzitter van de Friese Elfstedenvereniging

"Ik ben een fietser. Als wandelaar denk je toch na een tijdje: kan dat maïsveld nu even plaats maken voor wat anders?

Op de fiets verandert het landschap sneller
en maak je er deel van uit".

Femke Halsema,
fractievoorzitter van GroenLinks

"Op de fiets wordt een mens optimistisch. Dan ervaar je dat willen, kunnen en uitvoeren één kunnen zijn in een ronddraaiend fietspantheïsme.

Peter Sloterdijk

De man:

Op hun 16de verjaardag
willen ze een bromfiets.
Worden ze 18,
dan moeten ze een auto.
Worden ze 35,
dan willen ze allemaal een fiets
en worden ze 45,
dan willen ze een racefiets

Luc Driesen

Eng?

Op de fiets door Amsterdam,
dát is pas eng.

Pieter Storms

Neem het van mij aan:

In Nederland zit de intelligentie tussen twee wielen. 
Als je fietst, stroomt het bloed sneller door de hersenen
en hoe meer bloed, hoe sneller je kunt denken'.

Gerrie Kneteman

Het ideale fietsweer is
een temperatuur tussen de 18 en 21 graden
een zwakke wind en een lage luchtvochtigheid".

Weerman Piet Paulusma

4 opmerkingen:

  1. Zo dat zijn er nogal wat...fietsen met de wind van achteren heeft mijn voorkeur ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik fiets graag.. er zitten mooie teksten tussen..

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zitten een paar leuke citaten tussen. Ik fiets graag, en als ik fiets, dan het liefst genoeg kilometers. Ik loop overigens ook graag, en dat doe ik meer, want Ik neem Bentley niet mee naast de fiets. Dat is niet goed voor de meeste honden.

    Maar een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets? Dat is nogal een citaat :) Ik ben van sterrenbeeld vis, en heb een fiets.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echte Amsterdammers fietsen
    uitsluitend door rood.....

    die indruk had ik ook al

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter