donderdag 16 september 2021

Citaten over (met een knipoog) naar het ouder worden


Hoe kun je merken dat je ouder word?

Alles is veel verder weg dan vroeger. Het is twee keer zo ver naar de hoek en ze hebben er een heuvel bij gemaakt heb ik gemerkt. Ik heb het maar opgegeven om te rennen om de bus te halen, hij vertrekt trouwens eerder dan vroeger.

Het bed is ook veel lager dan vroeger en de matras is van een dusdanige kwaliteit dat 's morgens al je botten kraken en je spieren zijn verstijfd. Ik heb bovendien de indruk dat ze de trappen steiler maken dan jaren geleden. Heb je gemerkt dat ze de krant in kleinere letters drukken?

Het heeft ook geen zin om iemand te vragen hardop voor te lezen, want iedereen praat tegenwoordig zo zachtjes dat ik ’t nauwelijks kan verstaan. Het materiaal in kleding wordt zo krap, vooral rond middel en heupen. Zelfs de mensen veranderen, ze zijn veel jonger dan wij toen wij zo oud waren.

Van de andere kant ...

Mensen van mijn leeftijd zijn veel ouder dan ik. Ik kwam gisteren een oude vriendin tegen en ze was zo oud geworden dat ze mij niet meer herkende. Ik moest nog aan dat arme mens denken vanmorgen, terwijl ik mijn haar stond te kammen. Ik zag mezelf in de spiegel en ik dacht: "Verdraaid, die spiegels zijn ook niet meer van zo’n goede kwaliteit als vroeger".

Aad Fokker




Ouder worden is onoverkomelijk. Wat jouw gevoel er ook bij is, het helpt om het zo nu en dan even te relativeren en het vanuit een humoristisch perspectief te bekijken. Om even de draak met onszelf en het hele ouder worden te steken en er vooral niet te zwaar aan te tillen. Want zoals George Bernard Shaw zei:

"Je stopt niet met lachen wanneer je oud wordt,
je wordt oud wanneer je stopt met lachen."


Hieronder 9 quotes met een knipoog naar het ouder worden op een rij. Een paar extra lachrimpels kunnen er nog wel bij.


"Zestig worden, hoe vindt u dat?"
"Ach, ik zag het al een hele tijd aankomen."

Wim Kan

Een archeoloog is de beste man
die een vrouw zich kan wensen.
Hoe ouder ze wordt
des te meer interesse hij in haar heeft.

Agatha Christie

Hij heeft een diep respect voor ouderdom. 
Vooral wanneer het in een wijnfles zit.

Gene Fowler

Bekijk het eens van de zonnige kant:
hoe oud je ook bent, je bent jonger dan je ooit zult zijn.

Bob Orben

Als je ouder wordt, gebeuren er drie dingen.
De eerste is dat je geheugen je in de steek laat
en de andere twee ben ik vergeten.

Sir Norman Wisdom

Verjaardagen zijn goed voor je.
De statistieken laten zien dat mensen
 die de meeste verjaardagen hebben,
het langste leven.

Larry Lorenzoni

De beste manier om je echtgenoot iets te laten doen,
is door te suggereren dat hij er misschien te oud voor is.

Shirley MacLaine

Het mooiste van oud worden is,
dat het zo lang duurt.

Walter Kemp

Een diplomaat is een man die altijd
de verjaardag van een vrouw onthoudt,
maar zich nooit haar leeftijd herinnert.

Robert Frost

5 opmerkingen:

  1. Ach we worden allemaal ouder. Gelukkig duurt het bij mij nog wel een tijdje.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ben dol op weetjes en muizenissen over ouder worden.
    Oud worden is een zegen, oud zijn valt tegen.
    Mijn pa zei altijd iedereen wil oud worden maar niemand wil het zijn...mooie aanvulling toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ik zeg altijd met een lach:
    dat oud worden is niks, maar dat lelijk zijn....;-)
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die ene leuk, dat mensen van mijn leeftijd veel ouder zijn dan ik. Zo ervaart iedereen het. Denk ik. Nu ben ik nog geen 60, hoop op z'n minst de 90 aan te tikken, maar niemand heeft het voor het zeggen. Ik heb er geen probleem mee dat ik ouder word. Iemand zei een poos terug tegen me, jeetje je begint grijze haren te krijgen. Ja en? :) rimpels, grijze haren die gaan komen. Een haar op mijn oor lol, het hoort erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijke citaten, en ja ouder worden we allemaal, gisteren had ik een mooie tekst van stef bos daarover:-)
    bij mij mag alles komen zoals het komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter