woensdag 8 september 2021

Gehechtheid



"Hoewel ons standpunt kan verschillen, zijn we allemaal een product van dezelfde bron. Het enige dat ons scheidt, is onze gehechtheid aan ons eigen standpunt en onze gehechtheid aan de overtuiging dat anderen dit moeten delen. Hier beginnen we voorwaarden te stellen aan onze liefde voor elkaar, en dit is de bron van conflicten.

Als ik onvoorwaardelijk liefheb, maakt het niet uit of anderen het met mijn overtuigingen eens zijn. Ik laat ze zijn wie ze willen zijn, omdat ik weet wie ik ben."

Vertaald uit het Engels
-don Miquel Ruiz Jr.



Don Miguel Ruiz, is een Mexicaans schrijver van spirituele en neosjamanistische teksten, leraar en sjamaan.

3 opmerkingen:

  1. Mooi, maar helaas werkt het niet altijd zo.

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn maar weinig mensen die zo onvoorwaardelijk lief kunnen hebben dat ze de gene met wie ze een relatie hebben, zichzelf kunnen laten zijn. Te vaak proberen 'geliefden' elkaar te veranderen of te sturen naar een richting die hun beter past.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een groot goed mogen zijn wie je bent...helaas niet voor iedereen weggelegd.
    En een beetje sturen mag toch wel haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter