donderdag 9 september 2021

Inspirerende citaten van Wim Hof

 


"Angst is een natuurlijk proces, een natuurlijk signaal. Als je angst negeert, ga je niet met de situatie om zoals het is. Je moet angst hebben; respect voor wat er gaat gebeuren. Als je het niet respecteert, kun je er niet mee omgaan."



"Je moet ervoor zorgen dat het lichaam de hele tijd op 100% is. Waar je geest beweegt, moet je lichaam volgen.

Wim Hof


Wim Hof, bekend onder de naam "The Iceman", is een Nederlander die diverse koude records op zijn naam heeft staan. Hof ontwikkelde een methode waardoor mensen beter bestand tegen koude zouden kunnen zijn, de Wim Hofmethode. Wikipedia




7 opmerkingen:

  1. toch... ik heb hoogtevrees, maar ga wel met de kinderen naar het klimbos.... doodsangsten sta ik uit, ik probeer dan ook de angst te negeren.

    Love As always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Angsten, wie heeft ze niet...
    Een koude douche schijnt echt te werken ;)
    Om op die 100 % te komen/blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volg je lichaam, dat is de beste
    ik kijk al uit naar de volgende
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik volg de WHM al een paar jaar nu, en het is geweldig. Het koude douchen of in de winter de zee in is zo normaal geworden als eten en drinken. Ik kan het iedereen aanraden, maar de meeste zullen er bang voor zijn. Ze moeten namelijk uit hun comfortzone.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, the iceman, daar heb ik wel van gehoord. Ik vind angst lastig. Enerzijds kan het een belangrijk signaal zijn, anderzijds staat het ook bekend als een 'slechte raadgever'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb eens op zijn website gekeken...

    en dat volstaat voor mij

    en angsten heeft iedereen wel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hierbij een link naar een van mijn schrijven. https://naastmijnschoenen.nl/blog/adem-in-adem-uit/
    Ik heb er niet zo veel of vaak over geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter