dinsdag 28 december 2021

Citaten over nieuwjaar


Nieuwjaarswensen maakt men onvergetelijk
door ze te verzenden in een ongefrankeerde omslag.

Bernard Seulsten

Mensen maken zich zo druk om wat ze eten
tussen kerst en nieuwjaar.
Maar waar ze zich werkelijk druk
om zouden moeten maken
is wat ze eten tussen nieuwjaar en kerst.

**

Veel mensen zien uit naar het nieuwe jaar
om een nieuwe start te maken
met hun oude gewoonten.

**

Het einde van het jaar
is geen einde en geen begin,
maar een voortgaan met alle wijsheid
die ervaring ons kan bijbrengen.

Hal Borland

Voor de slak en de haas
is het op dezelfde dag nieuwjaar.

Chinees spreekwoord

Goede voornemens zijn een stellage.
Je kunt er niet in wonen.
Je dient het aan te kleden met goede daden.

Geert Grub

Nieuwjaarsdag is de verjaardag van ieder mens.

Charles Lamb

Recept ouwe oliebollen.
Nog even in 't vet leggen,
touwtje erdoor halen
en ophangen voor de vogels.

Loesje,
de oma van

We zullen het boek openen.
Zijn pagina’s zijn blanco.
We gaan er zelf woorden op schrijven.

Het boek heeft de titel 'Mogelijkheden'
en het eerste hoofdstuk is nieuwjaarsdag.

Edith Lovejoy Pierce

Ik denk in termen
van goede voornemens voor de dag,
niet voor het jaar.

Henry Moore

Ik heb geen goede voornemens voor het nieuwe jaar.
De gewoonte van het plannen, evalueren
en boetseren van mijn leven
is veel meer een dagelijkse activiteit voor mij.

Anaïs Nin

Je behoort tot de jeugd wanneer je op oudejaarsavond mag opblijven tot middernacht. Je hebt de middelbare leeftijd als je daartoe gedwongen bent.

Bill Vaughn

Een optimist blijft op oudjaarsavond op
om het nieuwe jaar te ervaren.

Een pessimist blijft op
om er zeker van te zijn
dat het oude jaar vertrekt.

Bill Vaughhan

Proost op het nieuwe jaar
en de nieuwe kans voor ons
om alles goed te krijgen.

Oprah Winfrey

Een nieuw jaar ontvouwt zich geleidelijk,
zoals de bloembladen van een knop
de schoonheid binnenin nog verborgen houden.

***

Vele jaren geleden besloot ik me nooit meer bezig te houden met goede voornemens met nieuwjaar, en vanaf dat moment heb ik me er steeds aan gehouden

Dave Beard

Het einde van het jaar is geen einde en geen begin,
maar een voortgaan met alle wijsheid
die ervaring ons kan bijbrengen.

Hal Borland

Het jaar begint met
een sneeuwstorm van witte geloften.

George William Curtis

Begon de dag met tien goede voornemens,
ze zijn nu al op.

Loesje

Goede voornemens
bleken weer eens beperkt houdbaar.

Loesje

Slechte voornemens zijn die 
welk zijn blijven liggen van vorig jaar.

Loesje

We zullen het boek openen. Zijn pagina’s zijn blanco. We gaan er zelf woorden op schrijven. Het boek heeft de titel "Mogelijkheden" en het eerste hoofdstuk is nieuwjaarsdag.

Edith Lovejoy Pierce

Ik denk in termen
van goede voornemens voor de dag,
niet voor het jaar.

Henry Moore

5 opmerkingen:

  1. inspirerende citaten, maar ik hou het op

    "Voor de slak en de haas
    is het op dezelfde dag nieuwjaar"

    prettige dag Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar waar ze zich werkelijk druk
    om zouden moeten maken
    is wat ze eten tussen nieuwjaar en kerst.
    Helemaal mee eens.
    Staan leuke teksten tussen :)
    Mijn goede voornemen om het jaar af te sluiten is het speelgoed waar onze kleinkinderen (2 jongsten zijn 4) te groot voor zijn op te ruimen en een ander blij mee te maken. Nog 2 kasten te gaan met spellen...pffttt
    Maar dat ga ik halen voor het einde van het jaar...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het maar een leuke avond wordt.. dan komt het vast wel goed met 1 januari.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van Hal Borland spreekt mij wel aan en ook in dit nieuwe jaar heb je weer een mooi blogje hier staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter