donderdag 6 januari 2022

Citaten over vaccineren



Er is een tegenstrijdigheid bij het vaccineren van mensen. Je weet dat het goed is voor je gezondheid, maar ontzettend veel mensen hebben toch angst voor de prik. Met het Corona / Covid virus is vaccineren helemaal in de belangstelling gekomen, maar er zijn jaarlijks al grote vaccinatieprogramma's waar duizenden mensen aan deelnemen. Zo zijn er voor baby's en kinderen prikken tegen de kinderziektes, voor pubers tegen baarmoederhalskanker en senioren die jaarlijks de griepprik halen. Met het oplossen van de Corona crisis is vaccineren één van de belangrijkste hulpmiddelen. 

Citaten over vaccineren

Ik heb al drie mensen aangestoken met de griep,
ben ik nu een influenzer?

***

Negatief is het meest positieve woord
dat je kunt horen tijdens corona.

***

Is er al een vaccin 
tegen klimaatontkenning?

Loesje

Heb je iets onder de leden,
beter iedereen vermeden.

***

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dat coronavirus,
ik heb zojuist mijn schoonmoeder afgebeld voor Kerst

***

Waarom is het coronavirus hier in enkele dagen,
terwijl mijn bestellingen bij Ali Express en Wish
er maanden over doen?

***

Niks hebben klinkt arm, 
maar uit de mond van een dokter
is het grote rijkdom.

Vaccin of gedrag?

Is het antivirus vaccin de heilige graal waar heel de wereld naar uitkijkt? Of is het een combinatie van factoren, waarbij ook het menselijke gedrag een belangrijke rol speelt?

Het virus verspreidt zich niet, 
jij verspreid het virus.

***

Er is geen medicijn tegen het virus,
jouw gedrag is het beste medicijn.

***

"Ik vaccineer mijn kinderen, omdat ik geloof in het bieden van de best mogelijke gezondheidszorg. Vaccinaties spelen daarbij een rol omdat ze kinderen beschermen tegen schadelijke, soms dodelijke ziektes. Als ik me niet bewust laat vaccineren, lopen mijn kinderen (en andere kinderen) gevaar. Wij hebben het geluk in een land te leven dat dergelijke vaccinaties beschikbaar stelt."

Marina Mayer, mama

"Het wantrouwen van de overheid en andere instellingen, vooral in gekleurde gemeenschappen, zal een echte barrière blijven", ... maar "De aandelen van aarzelende groepen die volledig ingegraven lijken te zijn, zijn relatief manieren voor een nieuw vaccin dat mensen nog niet veilig hebben toegediend in hun gemeenschappen, en veel van de redenen waarom mensen terughoudend zijn om zich te laten vaccineren, kunnen worden verholpen als ze meer informatie krijgen van bronnen die ze vertrouwen".

Drew Altman
in Axios

7 opmerkingen:

  1. Negatief is het meest positieve woord
    dat je kunt horen tijdens corona.
    Dat is een goeie :)
    Hier is net het laatste kerstspul opgeruimd...een dag te vroeg haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer genoeg worden zat mensen negatief in deze periode terwijl we allemaal wat positiefs kunnen gebruiken.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, corona, seffes maar weer 's werken met zo'n ffp2masker.....
    positief, negatief, vals positief, al die termen:-(
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En niet te vergeten, met andere vaccins loopt men ook risico op enige bijwerkingen, maar daar hoor je de ze dan niet over. Zonder al die vaccins waren veel mensen die tegen het covid vaccin zijn er mss wel niet, of liepen ze raar.
    Ik las van een meid van 22 die moest opnieuw leren lopen en praten nadat ze corona had gehad. Met een prikje was ze niet zo ernstig ziek geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral die over het gedrag vind ik heel sterk. Ons gedrag is vaak toch de oorzaak voor de verspreiding van corona.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer hele mooie daarbij maar ik geef je er ene van mij hierbij. Past wellicht niet erbij maar geef je deze toch maar:
    "Immuniseer je lichaam, bescherm je hart: iedereen die het vaccin van liefde neemt, wordt nooit besmet door haat!"
    Want het vaccin geeft haat bij vele die dus niet hun liefde met ons allen wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vaccineren helpt zonder twijfel

    en wat humor ook wel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter